Puust ja punaseks: mida uurida enne reisi ostmist

Maiken Mägi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Suusareis.
Suusareis. Foto: PantherMedia/Scanpix

Reisimine pole odav lõbu, mistõttu tasuks omalt poolt teha kõik, et reisil olles oleks võimalikult vähe närvitsemist.

Rohkete kulutuste tõttu on reisimine valdkond, kus peaks eelkõige tähelepanu pöörama teenusepakkuja valikule - usaldusväärse ettevõtte leidmine säästab hilisemast meelehärmist ja rahalisest kahjust. Seda nii üksikute lennu- ja laevareiside kui ka mitmetest teenustest koosnevate pakettreiside puhul, rõhutab tarbijakaitseamet.

Enne reisiteenuste ostmist pea meeles:

  • Uuri põhjalikult järele, mida teenus endast kujutab ja mõtle järele, kas see vastab sinu vajadustele ja soovidele.
  • Küsi üle teenuse lõpphind.
  • Tee teenusepakkujale taustakontroll: otsi infot internetist, loe foorumitest varasemate klientide arvamusi. Kui oled ostmas pakettreisi mõnelt Eestis tegutsevalt reisikorraldajalt või -büroolt, vaata üle ka tarbijakaitseameti reisiettevõtjate must nimekiri ning kontrolli majandustegevuse registrist firma registreeringut ja tagatist.
  • Loe läbi teenuse osutamise tingimused. Pööra kindlasti tähelepanu taganemistingimustele ja pretensioonide lahendamise korrale.
  • Kontrolli üle kontaktandmed, kuhu saaksid reisiga seotud küsimustes pöörduda.
  • Säilita kõik teenuseostmisega seotud dokumendid ning võta reisile igaks juhuks kaasa ka nende väljatrükid.

Teavet sinu õiguste kohta reisil (oste tehes, autot rentides, hotelli broneerides jm) annab ka ECC-Net ehk Euroopa Liidu tarbija nõustamiskeskuste võrgustiku mobiiliäpp. Lisaks varustab see sind vajalike väljenditega kohalikus keeles. Samuti saab rakenduse abiga kiiresti leida kohalike saatkondade kontaktandmed. Rakendus on kättesaadav ka eesti keeles ning selle saab alla laadida siit.

Kui reisil olles tekib mõne teenusega probleeme, pöördu kohe teenusepakkuja poole ning püüa koos ettevõttega leida sobiv lahendus. Kui sa kokkuleppele ei saa, võta ühendust tarbijakaitseametiga.

Välisministeerium soovitab enne reisi registreerida oma viibimise välisriigis. Juhul kui asukohariigis peaks tekkima kriisiolukord (looduskatastroof või terrorismi rünnak), on konsulil võimalus sinuga kiiresti ühendust võtta ja vajadusel konsulaarabi pakkuda. Lisaks annab ministeerium ka omalt poolt soovitusi, kuidas tagada ohutu ja edukas reis.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles