Veebikaubamaja kempleb tarbijakaitsega nime mustamise pärast (2)

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Fragment crazydeal kodulehelt.
Fragment crazydeal kodulehelt. Foto: www.crazydeal.ee

CrazyDeali meeskonnale jääb arusaamatuks, miks määrab tarbijakaitseamet veebipoode musta nimekirja kaebuste tükiarvu alusel ega arvesta nende kogu teenindusmahtu.

Eile teatas tarbijakaitseamet, et vautšeriportaal CrazyDeal lisati musta nimekirja, kuna ettevõte ei pea tarbijate sõnul kinni tarnetähtaegadest ning viivitab raha tagastamisega, mistõttu on amet pidanud sageli sekkuma.

Crazydeali juht Keith Piibemann selgitas, et kui kellelgi on 30 või 60 kliendikaebust, võib see eraldiseisvana tunduda suur number, kuid arvestada tuleks üldist teenindusmahtu.

«Ma saan tõesti aru, et firma, kellel läheb sajast tehingust 60 viltu, võib kuuluda musta nimekirja. Samas, kas on alust sama mõõdupuuga kanda musta nimekirja ettevõte, kellel tekib tõrkeid 30 tehinguga kolmest tuhandest,» ütles Piibemann.

Tema sõnul tarnitakse kohale üle 700 000 toote, aga siiski peetakse neid «mustaks», kuna tõrkeid on tekkinud sajakonnaga. Piibemanni arvates ei tundu see aus ning tekitab asjatult kahtlustusi, millest võivad tõesti alguse saada tegelikud äriprobleemid.

Ta lisas, et ettevõte pakub kaupu erinevatelt tarnijatelt, kelle seast püüab valida parimaid, et oma klientidele häid hindu pakkuda. «Paraku on tarneahelad teinekord üsna pikad ja mõnikord tuleb selles ketis sisse tõrkeid,» selgitas ta.

Hilinemiste puhul pakub CrazyDeal klientidele võimalust soovi korral oma tellimus tühistada ja raha tagasi saada. «Mul on tõesti kahju, kui vastus mõne kliendi päringule on hilinenud või mõni tagasimakse hiljem laekunud - teeme tööd selle nimel, et kõigi meie poole pöördunud klientide mured saaksid lõpuks siiski lahendatud,» ütles Piibemann.

Ta juhtis ka tähelepanu asjaolule, et alates sügisest on CrazyDeal toimetanud klientideni üle 15 000 saadetise ehk üle 31 000 toote. Probleeme on olnud vähem kui ühe protsendiga kõigist tellimustest, mis on Crazydeali meeskonna arvates teenindusmahtude juures hea tulemus ega tohiks anda põhjust ettevõtte kandmiseks musta nimekirja.

Siiski on ettevõte võtnud eesmärgiks vaadata üle mitmed sisemised protsessid, et ka praegust madalat probleemsete juhtumite hulka vähendada ning oma tööd efektiivsemaks teha.

Kaupleja jääb musta nimekirja vähemalt aastaks

Tarbijakaitseameti kommunikatsioonieksperdi Pille Kalda sõnul on tarbijakaitseametil kehtestatud tarbijate huvisid kahjustavate kauplejate nimekirja koostamise kord, mille kohaselt paneb amet e-poodide musta nimekirja sellised kauplejad, kes on korduvalt jätnud tarbijatele kauba tarnimata või raha tagastamata. Kauplejad hoitakse nimekirjas ühe aasta alates olukorra lahendamisest.

«Kaupleja nimekirjas avalikustamise vajalikkust hindab amet talle antud kaalutlusõiguse alusel arvestades kõiki olulisi asjaolusid ja põhjendatud huvisid,» sõnas Kalda. «Tarbijakaitseamet arvestas sellist otsust tehes nii ameti poole pöördunute koguhulka kui ka samalaadsete pöördumiste jätkuvat esitamist. Tarbijakaitseseadus kohustab kauplejat tagama asjakohase klienditeeninduse olemasolu tarbija kaebuste lahendamiseks ja tarbijale teabe andmiseks.»

Lahendusena toob Kalda välja võimaluse luua ettevõttesiseselt selline klienditeenindus, et tarbijad saaksid oma pretensioonid rahuldatud otse kauplejaga ning ilma, et nad peaksid mujalt abi otsima.

Kommentaarid (2)
Copy
Tagasi üles