Tarbijate ootused sillutavad teed kehvemale toidukaubale

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kui tarbijad panevad ostukorvi vaid odavaid tooteid, annab see selge suunitluse odavamalt toota ka töösturitele.
Kui tarbijad panevad ostukorvi vaid odavaid tooteid, annab see selge suunitluse odavamalt toota ka töösturitele. Foto: Mihkel Maripuu

Täna tutvustatud jaeseire uuringu tulemused osutavad selgelt, et tarbijad otsivad ja ootavad odavamaid toidukaupu. Toiduainetööstusele tähendab taoline tarbija ilmselt järeleandmisi toodete kvaliteedis.

«Me peame aru saama sellest, et toiduainete puhul on hind ja kvaliteet omavahel seotud. Me ei saa tahta lihaviinerit sama hinnaga kui sojajahuga viinerit. Lihtsalt see ei ole võimalik,» ütles Eesti toidutööstureid ühendava toiduliidu juht Sirje Potisepp.

Kuigi Eestis leidub siiski inimesi, kes pole pidanud oma tarbimisharjumusi muutma ning nõuavad ka kõrge kvaliteediga tooteid, on neid vähe. Enamik ajab praegu taga võimalikult madalat hinda.

«Kui põhiosa siiski vaatab odavamat hinda, siis toiduaineid odavama hinna eest ka pakutakse,» nentis Potisepp.

Odavam ja kehvema kvaliteediga toit ei tähenda toiduliidu juhi kinnitusel aga järeleandmisi hügieeninõuetes või muus taolises. «Ma võin kinnitada, et need on toodetud absoluutseid hügieeninõudeid järgides, aga näiteks viinerite puhul on lihtsalt lihasisaldus väiksem,» selgitas Potisepp.

Tarbijate hinnatundlikkus

  • Enne millegi ostmist võrdlen alati hindu - 75%
  • Tavaliselt valin soovitud kauba odavamate toodete hulgast - 66%
  • Ostan eelkõige allahindlusega või eripakkumisel olevaid tooteid - 64 %

Vastajaid kokku 1000

Allikas: TNS Emor, Jaekaubanduse seire 2010

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles