Soomlasi meelitatakse aina enam toidukaupu netist tellima

Maiken Mägi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Prisma kutsub tagasi oliiviõli, mis ei vasta kvaliteedinõuetele.
Prisma kutsub tagasi oliiviõli, mis ei vasta kvaliteedinõuetele. Foto: Aldo Luud/Õhtuleht

Soome kaks juhtivat toidupoeketti töötavad selle nimel, et lahendada veebi-toidupoe ja kauba kojutoomise probleeme ning kutsuda rohkem inimesi seda teenust kasutama.

Prisma ja S-Marketi kauplusi haldav S-Group ning Kesko kaupluste omanik K-Market püüavad leida uusi viise, kuidas rohkem inimesi meelitada nii füüsilisse toidupoodi kui ka e-poe teenust kasutama, vahendab Yle Rootsi ajalehte Hufvudstadsbladet.

Füüsilise poe külastamisele pakuvad poeketid praegu kaht alternatiivi – toidukauba saab tellida interneti vahendusel ning kuller toimetab selle koju või saab tellimuse veebis vormistada ja valmis pakitud kaubale ise poodi järele tulla. Mõlema teenusega kaasnevad poodidele kulud, kuid ettevõtete väitel hoitakse nendega siiski aega kokku.

Toidukaupu ostavad internetist pigem lastega pered, seesuguste ostjate hulk ulatub 70 protsendini kogu ostjatest. Samas tõdes S-Groupi arendusjuht Jarkko Vippola, et teenust kasutavad ka vanemad inimesed. «Sellel sihtrühmal on potentsiaali, sest e-poe teenust aina arendatakse edasi ja selle kasutamine muutub kõigile lihtsamaks,» ütles ta.

Samas ei anna e-poe kasutajate väidetavalt kasvav hulk eriti tunda müüginumbrites. Kesko esindaja väitel moodustab veebiostude käive vähem kui ühe protsendi kaupluste kogu päeva käibest. Kui Kesko alles alustas kaupade kojukannet, siis Prisma juba loobus sellest ning pakub edaspidi vaid valmis pakitud kaubale ise järele tulemise varianti.

Olenevalt asukohast ja kellaajast maksab K-Marketi kaupluste kauba kojukanne 10-15 eurot, S-Groupi poodidel jääb kolme ja seitsme euro vahele.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles