Euroopa parlament tahab mootorrattaid ohutumaks muuta

Sirje Niitra
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mopeed.
Mopeed. Foto: Toomas Huik.

Euroopa Parlament kuulab täna siseturu ja tarbijakaitse komisjoni ettepanekuid selle kohta, kuidas muuta ohutumaks ja keskkonnasõbralikumaks motorollerid, mopeedid ja mootorrattad.


Euroopa parlament töötab välja uut seadust, mille eesmärk on muuta motorollerid, mopeedid ja mootorrattad ohutumaks, keskkonnasõbralikumaks ning Euroopa Liidu aladel lihtsamini müüdavamaks.

Parlamendiliikmete hinnangul vähendaks mootorrataste ja motorollerite ohutumaks ja loodussõbralikuks muutmine ummikuid ning saastet. Uue Euroopa Liidu seaduse eesmärgiks on tagada ohutus ja arendada keskkonnasäästlikke tehnoloogiad. See peaks võimaldama ka lihtsamalt uusi masinaid turule tuua.

Euroopa Parlamendi siseturu ja tarbijakaitse komisjoni liikmed kohtuvad ka tööstusekspertidega, et kuulda nende hinnanguid ja koguda teavet uue seaduse jaoks.

Võrreldes autojuhtidega on järjest rohkem motorattureid, motorolleri ja mopeedi juhte, kes on saanud tõsiselt vigastada või hukkunud. Tehnoloogia ei saa asendada ohutult sõitmist, kuid tehnoloogia saab sellele kaasa aidata. Pidurite blokeerimisvastase süsteemi (ABS) paigaldamine kõigile uutele mootorratastele võiks vähendada surmade arvu 20 protsenti kümne aasta jooksul.

Praegu on ABS süsteemid veel kallid, kuid varustajate hinnangul võiks müügimahtude suurenedes hinnad langeda kuni 100 euroni ühiku eest. Samuti aitaksid automaatsed päevatuled, sarnaselt autodele, mootorratastel teistele liiklejatele paremini nähtav olla.

Kaherattaliste sõidukite emissiooni tase on ebaproportsionaalselt kõrge saasteallikas. Siiski ei tähenda mootorrataste keskkonnasõbralikumaks muutmine, et nende hinnad peaksid tõusma. Enamik mootorrattaid ning motorollereid on ostjaile praegu taskukohase hinnaga ja see peaks nii jäämagi.

Pardadiagnostika süsteem (OBD) teeks mootorrataste parandamise lihtsamaks, võimaldaks jälgida emissiooni taset ning hoiataks sõitjaid tehniliste probleemide puhul. Samuti aitaksid ökomärgistused ostjatel valida loodussõbralikuma mootorratta või motorolleri mudeli.

Uue mootorratta, mopeedi või motorolleri turule toomine peaks tootjatele lihtsam olema. Kui sõiduk vastab ühes riigis standarditele, siis peaks tootja saama seda müüa Euroopa Liidus igal pool. Ohtlikud ja saastavad sõidukid ei tohiks pääseda Euroopa Liitu. Nii mootorratturite kui ka tootjate heaks peaks olema kindlustatud, et Euroopa Liidu turul müüakse ohutuid motorattad, motorollerid ja mopeede.

 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles