20 huvitavat fakti e-kaubanduse kohta

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Hansabay

E-kaubanduse kasuks räägivad mitmed asjaolud. Näiteks on e-poed koguaeg avatud. Ostu eest on võimalik tasuda kohe. Kauba tarne toimub koduukseni. Lisaks on just internetis õigus 14 päeva jooksul kaubaga tutvuda. See tähendab, et kui te pole kaubaga rahul, siis teil on õigus see ilma selgitusteta tagastada. Mõistagi originaalpakendis, tervena, kasutamata kujul ja koos kõikide siltide ja etikettidega.

Tänapäeval ei üllata e-poed kedagi, kuid kindlasti ei ole kõik teadlikud, et e-ostlemine on üsna uus nähtus – see on napilt üle 20 aasta vana; 1995. aastal müüdi Amazon.com veebilehel esimene raamat.

Ning esimestest e-poodidest tohutute veebilehtedeni, millele on kogunenud tuhandeid müüjad ja miljoneid ostjad, läks tegelikult üsna vähe aega.

Praeguseks on e-kaubandus omandanud täiesti uskumatu ulatuse. Rõõmustab see, et meie veebileht ei jää maailma liidritest maha. Niisiis, 1. mail avaneb Eesti jaoks ainulaadne veebileht, millel pakutakse võimalust kohalikel müüjatel n-ö kohtuda kohalike ostjatega. See viib meie e-kaubanduse uuele tasemele ja võimaldab väikestel e-poodidel suurendada käivet ja leida uusi kliente.

Seniks aga natukene huvitavat e-kaubanduse kohta – nõustuge, et tavaelus mõtleme vähe sellest, kui kindlalt see meie ellu tuli ja... et see tegi elu mugavamaks.

Niisiis...

1. Kõige kiiremini arenev e-kaubanduse turg - Hiina.

2. Suurim hulk e-poodides ostlejaid on USAs – üle 80% elanikkonnast.

3. Tasuta tarne on suurepärane nipp ostjate meelitamiseks – 96% ostjatest ostavad sealt, kus tarne on tasuta.

4. Esimene suur bränd, kes otsustas e-kabuandusega riskida, oli Pizza Hut – juba 1994. aastal.

5. Vaatamata esimesele müügile 1995. aastal hakkas Amazon.com kasumit tootma alles 2002. aastal.

6. Spetsialistide ennustuste kohaselt küündib internetikasutajate turg 2025. aastaks oma laeni – internetipõhine müük muutub üldlevinuks.

7. 71% ostjatest leiab, et e-poodide kasutamine on tavapoodide kasutamisest soodsam.

8. 46% internetikasutajatest loevad tagasisidet enne ostu tegemist.

9. Umbes 30% ostukorvi lisatud kaubast jääb külastajatel tellimata.

10. Kõige müüdavam kaup internetis: riided, jalatsid, kodutehnika ja raamatud.

11. Mobiilide puhul tehakse oste kõige sagedamini Apple’i toodetega.

12. Hollandi e-poodide tarneaeg on kõige kiirem Euroopas.

13. Ennustuste kohaselt suureneb müük sotsiaalvõrkudes lähima kahe aasta jooksul iga-aastaselt kahekordselt.

14. Kõik ootavad mobiilimaksete turu buumi, kuid selle täpset aega praegu ei teata.

15. 70% nendest, kes teostavad oste tahvelarvutitel, teevad seda sooviga säästa.

16. E-kaubandus on antud hetkel üks kõige dünaamilisemaid majandusvaldkondi, mille arenemiskiirus ei vähene praktiliselt isegi probleemsetel perioodidel.

17. Üle 30% kõikidest e-ostudest tehakse mobiilseadmete abiga. See arv kasvab jätkuvalt. Tähtis on, et teie veebileht oleks maksimaalselt kohandatud nutitelefonidele.

18. Üheks eduka poe tingimuseks on e-konsultant, chat või e-post. Ostjale peab andma võimaluse esitada küsimus ja sellele tuleb võimalikult kiiresti anda tagasisidet. Selline suhtlusmeetod suurendab oluliselt müüki.

19. Veel üks e-kaubanduse edu võti on kiire ja lihtne registreerimine. E-poed kaotavad väga tihti oma klientuuri just nendel etappidel.

20. Toote detailine kirjeldus, suurepärane foto ja mugav tasumine teevad oma töö: suurem osa kliente teeb oma ostu just nimelt teie juures.

Lisateave uutest müügiga seotud võimalustest asub veebilehel www.hansabay.ee.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles