Säästumarketid said veebruaris tarbijakaitselt kolm korda trahvi

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Säästumarket sai veebruaris tarbijakaitselt kolm trahvi. Pildil õhupallid kaupluse avamiselt.
Säästumarket sai veebruaris tarbijakaitselt kolm trahvi. Pildil õhupallid kaupluse avamiselt. Foto: Urmas Luik

Tarbijakaitseameti veebruarikuiste trahvitute nimekirjast hakkab korduvalt silma Säästumarketi nimi. Poeketi esindaja sõnul polnud tarbijakaitsel siiski põhjust neile eelmisel kuul erilist tähelepanu pöörata.

Ometi kirjutas tarbijakaitse kolmele Tallinnas tegutsevale Säästumarketile välja trahvi: Tööstuse tänava pood pidi maksma 36 eurot, Tammsaare teel asuv XL Säästumarket 40 eurot ning Laagna säästukas 32 eurot.

Trahvi põhjusteks oli kahe esimese poe puhul riknenud kauba müümine ning viimase puhul hindade erinevus müügisaalis ja kassas.

Poeketi esindaja selgitas, et veebruaris tabas Säästumarketi kaupluste töötajaid suur haiguste laine ning sellest tekkisid ilmselt ka nimetatud eksimused. «Säästumarketi kaupluste teenindajate ring on niigi suhteliselt väike ning olukorras, kus pooled neist on haiged, lasub tervetele väga suur koormus,» vabandas Säästumarketite ja Rimi kaupluste kommunikatsioonispetsialist Katrin Bats.

Ta selgitas ka , et tavaolukorras eemaldavad teenindajad realiseerimistähtaja ületanud kaubad lettidelt viimasel päeval ning päeva lõpus antakse need üle heategevusorganisatsioonidele. Töötajate nappusel olid aga teenindajad ilmselt hõivatud kassades tegutsemisega ning need ülesanded jäid unarusse.

Sarnane põhjus võis Batsi selgituse järgi olla ka sellel, et tarbijakaitse avastas Laagna Säästumarketis hinnaerinevused.

«Muutunud hinnaga toodete sildid paigutatakse lettidele enamasti hommikul. Sellekohane eksimus võib aga tekkida selsamal põhjusel, et teenindaja on eelisjärjekorras jooksnud kliente teenindama ning vana hinnasedelit ei ole veel jõutud vahetada,» rääkis ta.

Batsi sõnul on Säästumarketis juba ka võetud ette sammud selliste olukordade vältimiseks. Nimelt on alustatud projektiga, mille raames värbab poekett asendusteenindajad, kes saavad tööd niipea, kui mõnel kauplusel teenindajaid napib.

Klientidele ütles Bats veel, et kui nad avastavad poes või siis juba kodus poest ostetud aegunud toote, tuleks kindlasti poodi tagasi minna. «Kauplus on kohustatud sellise toote eest raha tagastama või andma asemele uue toote,» kinnitas ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles