Sooniste: tarbijaid tuleb harida juba lapsepõlvest peale

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste.
Tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste. Foto: TOOMAS HUIK/PM/SCANPIX BALTICS

Tarbijakaitseamet korraldab täna-homme Tallinna Ülikoolis konverentsi, kus on teemaks see, kuidas tarbijaid paremini harida. Ameti juhi sõnul on sel teel võtmeks varajane alustamine ehk rahaga ümberkäimist peaks õpetama ka lastele.

Tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste ütles «Terevisioonis», et tarbijaid tuleb hakata harima juba lapsepõlvest peale, vahendasid Vikerraadio uudised. «Kõigile on selge, et majandus, ettevõtlus, innovatsioon käib nii kiiret rada pidi, et sellele tagantjärgi meetmetega järgi jõuda on keeruline.»

Sooniste märkis ka, et üldiselt usuvad inimesed praegugi, et saavad ise kõigega hästi hakkama, kuid mõne aasta tagune kiirlaenude võtmise laine ja pärast seda tekkinud probleemid näitavad, et tegelikult see nii pole.

«Pole ju kellelegi saladus, kuidas aastad viis-kuus aastat tagasi suure lainena läks lahti kiirlaenufirmade tegevus ka Eesti turul ja mis sellele siis kõik järgnes.»

Tarbijate harituse ja teadlikkuse tõstmiseks on Sooniste sõnul ka OECD soovitanud kasutada terviklikku lähenemist, sest ühekordsete projektidega saab nii-öelda tulekahjusid kustutada, kuid mitte probleeme ennetada.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles