Uus süsteem toob Eestisse tärnihotelle juurde

Sirje Niitra
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hotell Kolm Õde.
Hotell Kolm Õde. Foto: Peeter Langovits

Alates 2. maist hakkab Eestis hotellidele ja motellidele kehtima uus üle-euroopaline tärnisüsteem Hotelstars, mis toob asjatundjate hinnangul Eestisse tärnihotelle kõvasti juurde.


Euroopas on uue Hotelstars tärnisüsteemi järgi klassifitseeritud juba rohkem kui 17 000 hotelli seitsmes riigis. Uuele süsteemile üleminekust on teatanud ka Läti ja Leedu.

Eestis haldab hotellide ja motellide tärnisüsteemi Eesti Hotellide ja Restoranide Liit (EHRL), mille juhatuse esimehe Feliks Mäguse sõnul suurendab üle-euroopaliselt ühtse tärnisüsteemiga liitumine Eesti atraktiivsust turistide silmis ning ühtlustab ja tõstab majutusteenuse kvaliteeti.

«Kliendile tähendab Eesti kuulumine üle-euroopalisse ühtsesse tärnisüsteemi võimalust paremini orienteeruda hotellide valikul ning pakub seeläbi ootuspärast kvaliteeti,» ütles Mägus. Eestis on täna tärnid 23 majutusettevõttel ning EHRL prognoosib, et uus Hotelstars süsteem kahekordistab 2012. aasta lõpuks tärnihotellide arvu Eestis.

Maikuust Eestis jõustuv Hotelstar tärnisüsteem kehtib alates 2010. aastast seitsmes Euroopa riigis: Šveitsis, Saksamaal, Austrias, Ungaris, Tšehhis, Hollandis ja Rootsis. Ühtsete põhimõtete alusel antakse järkusid ehk tärne välja nii hotellidele kui motellidele. Hotellide tärnid on vahemikus ühest viieni ja motellidel kuni kolmeni.

EHRL tegevjuhi Sigre Lutsu sõnul seisneb oluline erinevus uue hotellide tärnisüsteemi ja senikehtinud tärninõuete vahel majutusasutuste sagedasemas kontrollis. Uue süsteemi puhul toimub majutusasutuse kontroll igal aastal, kusjuures järelkontrolli võib inspektor teha sellest ette teatamata. Varem kontrolliti hotellide vastavust tärnisüsteemi nõuetele vaid kord kolme aasta tagant.

«Oleme veendunud, et see muutus tõstab Eesti hotellide kvaliteeditaset veelgi, sest majutusettevõtetel on senisest rohkem põhjust pidada igapäevaselt kinni tärninõuete täitmisest,» selgitas ta.

Lutsu sõnul oli senikehtiv süsteem üles ehitatud miinimumnõuetele, mis pidid olema täidetud 100 protsenti. Uus tärnisüsteem on paindlikum, võttes arvesse nii kehtestatud miinimumnõudeid kui ka mitmeid olulisi valikulisi nõudmisi, sealjuures vastab igale tärnile teatud minimaalne punktide hulk.

Seeläbi hoiab uus tärnisüsteem tasakaalus majutusasutuste sisustuse, ehituse ja tehnilist poolt ning toob samal ajal juurde teeninduskvaliteedist sõltuvad lisaväärtused, mis kliendi jaoks on emotsionaalselt tunnetatavad.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles