Mismoodi muutub Tallinna lennujaam pärast reisiterminali laienduse valmimist?

Siiri Liiva
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sisenamine Tallinna lennujaama turvaalasse
Sisenamine Tallinna lennujaama turvaalasse Foto: Stanislav Moshkov/Õhtuleht

Tallinna lennujaam avab homme reisiterminali laienduse, kus reisijatele on suurimaks muudatuseks uus julgestuskontrolli ala, mis on varasemast kaks korda suurem.

Tallinna Lennujaama juhatuse esimehe Piret Mürk-Dubout sõnul võib homsest kindlalt väita, et lennujaam on algavaks eesistumiseks valmis. «Mõningate töödega jätkame kulisside taga ka suve jooksul, kuid eesistumiseks vajalikud muudatused on tehtud ning saame külalisi väärikalt vastu võtta,» rääkis ta. Suvel jätkuvad veel tööd reisiterminali põhjapoolse otsa uue trammipeatuse ehitusel.

Reedel avatakse autoliiklusele ka reisiterminali esine ülemine tasand ning pealesõit, mis lahendati ringristmiku ja estakaadiga. Liiklussõlme ehitustööd viis läbi Viamer Grupp OÜ, ehituse maksumuseks kujunes ligi 950 000 eurot. Tööde käigus lisandus ka täiendav taksode ooteala, kuhu mahub 40 sõidukit.

Alates reedest tehakse lennueelset julgestuskontrolli terminali lõunapoolses otsas uutes ruumides. Varasema julgestuskontrolliga võrreldes on ruumi pindala kasvanud pea kaks korda ning kasutusele võetakse uued  julgestuskontrolli liinid. Uute liinide pikkuseks on varasema 11 meetri asemel 17–20 meetrit, seega on reisijatel rohkem ruumi kontrolliks valmistumiseks ning asjade kokkupanekuks peale kontrolli. Kokku on võimalik kasutada viis julgestuskontrolli liini.

Tegemist on paralleelliinidega, mis võimaldavad n-ö puhtalt kontrolli läbinud pagasil liikuda ühel liinil ning täiendavat kontrolli vajaval pagasil liikuda teisel liinil. See aitab oma pagasi korrektselt pakkinud reisijatel oluliselt aega säästa julgestuskontrolli läbimisel. Ühe liini läbilaskevõime on ligi 230 inimest tunnis, eeldusel, et reisijad on oma käsipagasi korrektselt pakkinud ning välja võtnud elektroonikaseadmed, vedelikud ning toiduained. Praeguste liinide läbilaskevõime on ligi 120 inimest tunnis.

Lennujaamale tarnis uued kontroll-liinid rahvusvahelise hanke võitnud Hollandi firma Vanderlande, vajaliku tarkvara tarnis lennujaamale OptoSecurity. Sarnased liinid on kasutusel ka näiteks Brüsseli lennujaamas, kuid Tallinna Lennujaama liinid valmisid siiski rätsepatööna arvestades just Tallinna lennujaama eripärasid ning vajadusi. Väljuvate reiside alale kerkib suve jooksul ka uus kohvik sise- ning välisrõduga.

Juuni alguses valmisid lennujaamas ka VIP-külaliste teenindamiseks mõeldud ruumid, kogu VIP-kompleks koliti ühele tasapinnale, uue osa suuruseks on 343 ruutmeetrit. Lisaks olemasolevale kahele VIP-ruumile lisandus veel kaks uut VIP-ruumi, mida saab vajadusel poolitada, samuti avardus ka julgestuskontrolli ala. Kokku saab uues VIP-kompleksis korraga teenindada enam kui 150 klienti kuues eri ruumis.

Reisiterminali laienduse projekteeris ja ehitas hanke võitnud peatöövõtja Astlanda Ehitus OÜ ning laiendustööde maksumuseks kujunes 5,2 miljonit eurot. Terminali pindala suurenes 4000 ruutmeetri võrra.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles