Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >

Traditsiooniliste pagaritoodete nõudlus kahaneb

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Saada vihje
FOTO: panthermedia.net / Martina Kovacova

Pagaritoodete müügikäive on Eestis võrreldes eelneva perioodiga langenud 1,2 protsenti, näitab AC Nielseni värske turu-uuring (juuni 2016–mai 2017).

Kui suurim langeja oli traditsiooniliste pagaritoodete sektor, siis kõrge lisandväärtustega pagaritoodete müük on kasvukursil.

Enim kahanes rukkileibade müügikäive (-12 protsenti) ja langust näitas ka peenleiva (-10 protsenti) ning traditsioonilise valge saia müük (-6 protsenti). Samal ajal oli aastakäik edukas kõrge lisandväärtusega pagaritoodetele, kus kasvas nii lisandväärtusega nisutoodete (+13 protsenti), valge saia (+8 protsenti), kui ka tumedate leibade müük (+4 protsenti).

«Tarbimistrendide uusi voole saab põhjendada mitmeti. Teatud turuosade mahu vähenemise taga on kindlasti elanikkonna pidev vähenemine, samal ajal on ka tarbimisharjumused väga dünaamilised - väikeste leibkondade ja üksi elavate inimeste hulk suureneb, tugev suunanäitaja on tervislik toitumine ja lisandväärtusega tooted. See on megatrend nii meie äris kui ka teistes toidutööstustes ning kajastub selgelt ka ostuvalikutes,» lausus Fazer Eesti müügidirektor Rain Palmiste.

Eestimaalased on kogu Baltikumis tervisetoodete lembuses juhtpositsioonil, kuivõrd lisandväärtustega pagaritooted moodustavad kogu pagarituru müügikäibest 54 protsenti.

Tagasi üles