Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >

Mida teha, kui nutiseade naaseb remondist lisatäkete ja kriimudega?

1
KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Saada vihje
Nutitelefon. | FOTO: Panther Media/Scanpix

Aina enam kurdavad tarbijad, et remondi käigus on nutitelefonile tekitatud täkkeid või kriime, mida enne ei olnud. Selliseid vaidlusi saab ennetada, kui jäädvustad enne remondi tegemist piisavalt tõendeid.

Oma telefoni, tahvelarvutit või muud nutiseadet remonti viiv inimene soovib eelkõige, et see kiiresti ja kvaliteetselt taas töökorda saaks, kirjutab tarbijakaitseameti järelevalve osakonna jurist Cristen Helendi. Seadmele järele minnes eeldab inimene, et talle tagastatakse remonditud ja probleemideta kasutatav seade. Kurvad on aga olukorrad, kus seadme vastuvõtmisel avastab tarbija, et remondi ajal on tekkinud sellele mehhaanilised vigastused, mida enne remonti andmist ei olnud. Inimeste pöördumised tarbijakaitseametisse seoses remondi ajal tekitatud vigastustega on üha sagenev nähtus.

Tõendamine on telefoniomaniku kohustus

Selleks, et tagada oma õigused ja hoida ära ebameeldivused, on äärmiselt oluline tarbijal koos müüjaga fikseerida seadme remondieelne seisukord, rõhutab Helendi. Kui peaks esinema olukord, et seadmele on tekkinud mehhaanilised vigastused, mida väidetavalt enne remonti ei olnud, peab seda tõendama telefoniomanik ise. Kui seadme remondieelne seisukord on jäänud fikseerimata, on hiljem äärmiselt keeruline tuvastada vigastuse tekkimise aega ja kohta. Sel juhul ei pruugi ka müüjale esitataval kahjunõudel olla suurt perspektiivi.

Kuigi suuremates kauplustes koostatakse enamasti seadme vastuvõtmisel ka vastav akt, kus kirjeldades seadme seisukorda, võib see sageli olla üldsõnaline ja mitmeti mõistetav, andmata sealjuures täielikku ülevaadet. Seetõttu ei pruugi vaidluse korral kirjalik akt üksi olla piisav tõend seadme remondieelse seisukorra tõendamisel, tõdes Helendi.

Näiteks on ka tarbijavaidluste komisjon märkinud, et teenindajal ei pruugi olla spetsiaalseid võimalusi ega tootja poolt antud õigusi, et vastuvõtmise käigus tuvastada kõik seadmega seotud asjaolud. Ka sel põhjusel ei pruugi seadme vastuvõtmisel koostatud dokument selle seisundi määramisel väga täpne ja olukorda tõendav. Komisjon on selgitanud, et pädeva hinnangu seadme seisukorrale saab anda tootja poolt sertifitseeritud hoolduskeskuse tehnik, kelle koostatud akt on käsitletav piisava tõendina seadme seisukorra üle.

Pildista ja kirjuta üles

Tarbijakaitseamet soovitab esmalt koos müüjaga panna kirja võimalikult detailselt seadme seisukord, viidates mehhaaniliste vigastuste täpsele asukohale, ulatusele ja sügavusele. Lisaks on soovitatav seadme seisukord kindlasti jäädvustada igast vaatest ka fotodel või videol. Helendi sõnul näitab praktika, et selgete fotode või videote abil nutiseadme seisukorra fikseerimine on üks parimaid tõendeid ja võimaliku vaidluse vältimise viise.

Tagasi üles