Saksa tarbijakaitse hoiatab «petupakendite» eest

Gert D. Hankewitz
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kasper Rorsted, Henkeli juht.
Kasper Rorsted, Henkeli juht. Foto: PATRIK STOLLARZ/AFP

Kuna toorainete hinnad ning kulutused energiale kasvavad, on tootmisfirmad välja mõelnud skeemi, kuidas ellu jääda: nad vähendavad pakendite sisu, kuid jätavad toote hinna samaks.

Taolisele avastusele tuli Hamburgi tarbijakaitse, kes hoiatab tarbijaid nüüd «petupakendite» eest, kirjutab Der Spiegel.

Võtame näiteks Henkeli pesuvedeliku Spree Colori: kui varem jätkus pakendist 20 pesukorra jaoks, siis nüüd vaid 18ks. Pakendi hind jäi aga samaks.

Või Procter & Gamble’i Pampersi suurpakk: kui varem oli pakendis 104 mähet, siis nüüd vaid 96.

Ettevõtted argumenteerivad, et «petupakenditeks» ei tohiks neid kutsuda, kuna tarbijad ju näevad, palju pakend sisaldab ning saavad neid ka konkureerivate toodetega võrrelda. Hamburgi tarbijakaitse on aga teist meelt.

«Tootjad ja kaupmehed tahavad nii inflatsiooni kui ka kõrgemaid toorainehindu tarbijate eest väiksemate pakenditega peita,» ütles tarbijakaitsekeskuse esindaja Armin Valet. Tarbijad tahavad aga läbipaistvust, lisas ta.

Lisaks «petupakenditele» avastasid tarbijakaitsjad veel ühe trendi. Nimelt toovad tootjad turule uusi tooteid, mis vanadest vaid väikeste uuenduste poolest erinevad. Samas maksavad uued vanadest märkimisväärselt rohkem.
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles