Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >

4 omadust, mida austusväärsetelt juhtidelt õppida

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Saada vihje
FOTO: Panthermedia / matej kastelic

Mis iseloomustab juhte, keda töötajad hindavad ja austavad? Enamasti ütlevad alluvad, et ülemus hindab neid inimesena, meeskonnatöö toimib ning juht on huvitatud töötajate arengust. Tõsi see ongi, et hea ülemus ei lase alluvatel tunda end alaväärsena ning kohtleb neid võrdsetena.

Business Insider reastab kokkuvõtvalt neli heade juhtide tunnust või käitumisviisi, mida töötajad neilt ootavad.

Nad austavad oma töötajaid. Üks võimalus, kuidas kujundada meeldiv töökeskkond, on kahtlemata austav suhtumine oma töötajatesse. Kui töötajaid koheldakse väärikalt, ent samas ka tunnustatakse neid ning utsitatakse veelgi pingutama, võivad kollektiivis töötulemused aina enam paraneda.

Nad kuulavad rohkem ja räägivad vähem. Ebakindlat või üleolevat juhti iseloomustab pidev kiitlemine, samas kui häid juhte võib pidada pigem tagasihoidlikuks – nad teavad, mida tahavad ning on valmis selle nimel töötama. Niisamuti küsivad nad oma töötajate arvamust ja nõuandeid ning on valmis neid ära kuulama ja arvesse võtma.

Nad küsivad oma töö kohta tagasisidet. Samamoodi ei tunne kehv juht kunagi huvi selle vastu, milline on tagasiside tema tööle ega pruugi kannatada kriitikat. Hea liider aga ei pane vaid meeskonda kokku, et nad töö ära teeks, vaid panustab ühisele tegutsemisele ja headesse töötingimustesse, tunneb huvi, mida töötajad arvavad ning mis töökeskkonnas toimib ja mis mitte.

Nad loovad usalduse, mis võib viia ka heade äritulemusteni. Usaldusväärsus nii klientide kui ka äripartnerite silmis on ettevõtte üks olulisi tunnuseid, millest võib sõltuda ka selle edukus. Selles, milline on ettevõtte üldmulje, on oma roll kanda ka selle juhil. Usaldusväärsust tagavate käitumiste hulks võib arvestada vastutustundlikkuse, läbipaistva tegevuse ning klientide ootustele vastamise, samuti hea kliendisuhtluse tagamise.

Tagasi üles