Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >

7 väikest nippi, kuidas õhtul kiiremini uinuda

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Saada vihje
FOTO: Panthermedia / Andriy Popov

Kui sul on kombeks öö läbi voodis väherda, on aeg oma harjumused kontrolli alla võtta ning unekvaliteeti parandada.

Portaal Reader’s Digest vahendab nõuandeid, kuidas teha uinumine kergemaks ning millistest harjumustest peaks parema une nimel vabanema.

Voodis söömine. Kui seda teha magamistoas vahetult enne uinumist, võib see und vägagi häirida. Näiteks soolased ja kofeiinirikkad toidud teevad januseks ja erksaks, mis tähendab, et öösel tuleb nii mõnigi kord veeklaasi juures ja tualetis käia, samuti on meel alles ärgas. Vähemtähtis pole ka see, et öine snäkkimine võib viia kaalutõusuni.

Meloodiate kuulamine. Seda tegime uinumisel juba lapsena ning see pole samas harjumus, millest peaks ka täiskasvanuna vabanema. Rahulik sõnadeta meloodia nimelt lõõgastab ning sellest võib abi olla kvaliteetsema une heaks.

Mõtle magneesiumitarbimisele. Unetusele ja teistelegi terviseprobleemidele võib kaasa aidata magneesiumipuudus. Kui unetus piinab ja öösiti kisuvad jalad krampi, peaks analüüsima oma magneesiumitarbimist ning kaaluma magneesiumikuuri tegemist.

Vastupidine psühholoogia. Tundub kummaline, ent kui uni ei taha tulla, võiks teha tavapärasest vastupidi ehk proovida pingsalt mõelda ärkvelejäämisele. Enamasti on uinumine tahtmatu protsess, mis ei nõua meilt eriti pingutust, ent ärevana hakkame mõtlema kellaajale ning arvutama, kui palju veel magada saaks, mis raskendab samuti uinumist. Kui mõelda uinumise asemel ärkvelpüsimisele, võib see ärevust leevendada ning anda ajule võimaluse lõõgastuda. See tehnika on tuntud kognitiivses käitumuslikus teraapias ärevuse vähendamiseks.

Lemmikloom jäägu omaniku voodist eemale. Lemmiklooma häälitsused, hingamine ning liigutused võivad samuti olla häirivad ning raskendada uinumist, mistõttu võiks loom magada voodist kaugemal oma asemel.

Kasuta kõrvatroppe või silmakatet. Ärksa unega magajaid võib häirida ka väiksem heli või üle voodi langenud valguskiir tänavalt. Kui sa magades taustamüra ega valgust ei armasta, lahendavad selle probleemi kõrvatropid ja silmakate. Vahetult enne magaminekut võiks vältida ka nutiseadmete ja teleri vaatamist, mille valgus võib meele erksaks teha ja uinumist samuti häirida.

Kirjuta. Sageli kipub pea mõtteid täis minema just siis, kui peaks olema uneaeg. Kui kardad, et unustad pähetulnud kohustused ja ideed ära, siis märgi need üles, et sa ei peaks nende unustamise pärast muretsema.

Tagasi üles