Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >
Postimees 160 Juubeli puhul loe seda lugu tasuta!

Ilmetud koolikaubad jäävad unustusse

Hinnavõrdlus!

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Saada vihje
Multikategelastega koolikaubad Apollos. | FOTO: Georg Kõrre

Koolitarvete valikus on ununenud ühevärvilised vihikud-kaustikud-koolikotid, sest üksteisega pistavad rinda ning kutsuvad end ostma hoopis Minionide, Lotte ja Ämblikmehe piltidega tarvikud.

Poeketid ja raamatukauplused valmistuvad hoolikalt uue kooliaasta alguseks ning reklaamivad lugematul hulgal nii klassikalisi koolitarvikuid kui ka kõike muud, mida laps võiks kooli minnes endale tahta, alustades uutest sukkpükstest-sokkidest ja lõpetades aktiivsusmonitoride, näpuvurride ja multikategelastega joogitopsidega. Valdavalt tuleb poodides suurem koolikaupade valik müügile juuli lõpul või augusti esimestel päevadel, samas läheb suuremaks ostmiseks augusti lõpul ja septembri alguses.

Apollo ostu- ja turundusjuht Eha Pank ütles, et kui muidu on koolikaubad tootevalikus aasta ringi, siis juuli lõpust on müügil koolikaupade laienenud valik.

Samal ajal paiskas koolikaubad müügile ka Selver, mille kommunikatsioonispetsialisti Karl-Villiam Vaseriku sõnul hakatakse nende vastu ka kohe huvi tundma, sest eriti esimesse klassi minejad lähevad neist justkui hasarti.

Maxima ostudirektori Kristina Mustoneni kinnitusel oli samuti tänavune koolihooaja algus hoogsam: esimese nädalaga müüdi 78 protsenti rohkem koolitarbeid kui aasta varem.

Huvitav on see, et Eesti piirkondades alustatakse koolikaupade ostmist üsna erineval ajal.

«Kui Tallinnas ja selle lähiümbruses jäetakse koolitarvete ostmine viimasele minutile vahetult enne kooli algust ja esimestele koolinädalatele, siis Pärnu ja Tartu inimesed hakkavad juba varakult valmistuma,» rääkis Pank.

Seepärast on Pärnu Kaubamajakas ja Tartu Lõunakeskuses avatud laiema valikuga Apollo Koolilaadad, augusti teises pooles lisanduvad need ka Tallinna, Viljandi ja Rakvere kaupluste juurde.

Praegu on Apollodes populaarseimad kaubad Panga sõnul koolikotid ja pinalid, mis ostetakse varakult valmis. Kui kottide puhul jälgivad selle brändi ja kvaliteeti lapsevanemad, siis pinalite ja muude tarvikute puhul on rohkem sõnaõigust lastel.

«Muud populaarsemad koolitooted on multifilmikangelaste piltidega. Väikestele tüdrukutele meeldivad nii kodumaine Lotte kui ka «Lumekuninganna» multifilmist tuntuks saanud Elsa. Poistele ostetakse üsna palju Minionide/Käsilastega vihikuid ja mappe («Supervaras»). Samuti on taas väga teemaks «Autod»/«Cars» animatsiooniga seostuvad koolikaubad, sest paralleelselt jookseb kinodes selle lastefilmi uus osa,» tõi ta näiteid värskematest multifilmidest, mis mõjutavad ka koolikaupade valikut.

Rimi pressiesindaja Katrin Bats lisas loetelule veel «Paw Patroli» ja «Star Warsi» piltidega tooted, mis on nende kauplustes väga minev kaup.

Sama suundumust ehk multikategelastega toodete eelistamist kinnitavad ka Maxima, Rimi ja Selveri esindajad, samuti pööratakse nende väitel enam tähelepanu toodete kvaliteedile. Selveri esindaja Vaserik tõi näitena välja mugavad ja kerged ranitsad ning väga hea kvaliteediga joonistustarbed, Maxima töötaja Mustonen hoopiski vasakukäelistele mõeldud pliiatsid.

Coopi kommunikatsioonijuht Martin Miido märkis, et kooliostude tegemisel on oma roll ka sellel, millist kampaaniat poekett ostjaile pakub. Näiteks Coopis on võimalik koolikampaaniaga võita taskuraha lapsele terveks kooliaastaks, Maxima loosib välja iPhone 7 mobiiltelefone.

Vähempopulaarsete koolitarvete osas tõdes Pank, et ammu enam ei ole müügis nn vana kooli vihikuid, millel polnud eristuvat väljanägemist. Toidupoodidest võib selliseid helerohelise kaanega 12-lehelisi vihikuid siiski veel leida ning need on ühtlasi kõige soodsamad: hind jääb nelja ja kuue sendi vahemikku.

Koolikaupade hinnatase on toidupoodides üsna ühtlane, raamatukauplustes aga pisut kõrgem. Viimastest leiab rohkem teada-tuntud brändide (Maped, Milan, Herlitz jm) tooteid, mille kvaliteeti hindavad ka lapsevanemad, tundmatute kaubamärkidega kooliasju pigem müügis pole. Mõnevõrra tuntum bränd ja kena multikategelase pilt on määravaks ka hinna kujunemisel ning mida rohkem selliseid tooteid lapsele osta, seda kallimaks kooliasjade kogumaksumus ilmselt ka kujuneb.

Tagasi üles