Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >

Klientide abivalmid käitumisviisid, mis teenindajat tegelikult häirivad

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Saada vihje
FOTO: Panthermedia / Wavebreakmedia ltd

Teenindajatele meeldivad sõbralikud ja viisakad inimesed, ent ka kõige kannatlikum töötaja ei salli klienti, kes üritab tema eest kogu töö ära teha.

Isegi kui klient püüab abivalmis olla ning teenindajat tema töös aidata, siis on mõni asi, mida klient tegema ei peaks. Kuigi tema soov oli aidata, võib see teenindaja tööd hoopis raskendada ega ole alati teretulnud. Toiduportaal Food&Wine avaldab mõne klientide abivalmi käitumisviisi, mis teenindajatele siiski meeltmööda ei ole.

Kandikult asjade haaramine. Teenindaja võib lauda saabuda jooke täis kandikuga, mis tema käes võib-olla juba väriseb ning abivalmis klient püüab tema koormat kergendada ja sealt oma joogi varakult ise kätte haarata. Mõistlikum on aga lasta teenindajal ise tegutseda, sest tema tunneb oma tööd siiski kõige paremini – teine kätepaar võib tasakaalu hoopis sassi ajada ning õnnetuse põhjustada.

Laua ise ära koristamine. Võib-olla läheb veidi aega, enne kui arve kliendini jõuab, mistõttu asub ta ajaviiteks lauda koristama. Samas on teenindajal ilmselt oma süsteem, kuidas ta lauanõud kokku korjab, et need määrduks üksteisega kokkupuutest vähem ning toidujäägid saaks samuti ühte kohta eraldatud. Seega võib tal olla lihtsam nõud ise kokku korjata kui kliendi käest võbisevat nõudevirna vastu võtta.

Maksmisega kiirustamine. Kui üks külaline suurest laudkonnast soovib arve maksmisega väga kiirustada, enne kui ülejäänud laudkond on oma arved üle vaadanud, võib see segadust tekitada. Parem on, kui kliendid on omavahel maksetes juba kokku leppinud ning pööravad sellele ka arvet vaadates tähelepanu, sest kui maksed on tehtud kiiruga ning neid peab hiljem tühistama või muutma hakkama, raiskab see kokkuvõttes nii teenindaja kui ka klientide aega.

Oma laste unarusse jätmine. Iga lapsevanem peab oma võsukest kõige armsamaks, ent see ei tähenda, et sama peaks arvama ka restoranitöötaja. Seepärast pole viisakas lasta lapsel toitudega ringi kõndivat teenindajat segada. Võib-olla arvab mõni lapsevanem, et restoranitöötajale meeldib oma toimingute vahepeal lapsega mängida. Isegi kui teenindaja osutab lapsele meeldivat tähelepanu, ei tasu teda jätta kauaks lapsega tegelema, sest lapse käitumist ei saa ette aimata ning teenindajal on siiski tähtsamad kohustused, mida ta täitma peab.

Tagasi üles