Omniva kullerid enam veebist tellitud toidukaupa koju ei toimeta

Maiken Mägi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ostukorv.
Ostukorv. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Omniva on toiduvedude pakkumisega Tallinnnas ning selle lähiümbruses piloteerinud üle aasta, ent nüüd teenusepakkumine lõpetatakse.

Omniva teatel analüüsiti veebipoodidest (E-Selver, E-Maxima jm) toidukauba kojuveo osutamise kulusid ja erinevate tööprotsesside efektiivsust ning jõuti järeldusele, et konsolideerimine toiduvedude puhul efekti ei anna ja klassikaline logistikamudel selle äri puhul ei toimi. Lisaks on selgunud, et tarnepiirkondade laienedes ning sarnase logistikaprotsessiga jätkates ei oleks teenuse osutamine enam majanduslikult jätkusuutlik.

Otsuse aluseks said nii senise koostöömudeli protsessid, selle alusel kujunev teenuse hind, partnerite soovid teeninduspiirkondade ja muude teenuse osutamise üksikasjade osas ja iga jaeketi soov ka oma brändinguga rohkem nähtaval olla. Seepärast on igal ketil otstarbekam ise oma toiduvedusid edasi korraldada.

Omniva pakiäri valdkonna juht Sten Argos tõdes, et toidukaupade kojuviimise teenus on lõppklientide hulgas populaarne ja toidukullerite töö sai head tagasisidet. Ta märkis, et ka tulevikus ei saa turu arenedes välistada, et Omniva toiduvedude juurde naaseb. Antud pilootprojekt andis tema sõnul hea sisendi, kuidas tänapäeva logistilised protsessid peavad muutuma ning kui kiiresti muutuvad klientide vajadused erinevate teenuste tarbimisel.

Veebipoe teenust osutavad hetkel kolm toidupoodi: Selver, Maxima ja Coop. Selveri juhatuse liige Kristi Lomp ütles Postimehele, et Selver alustas oma e-poe logistikaga valitud piirkondades juba kevadel, et pakkuda kliendile paremat ja kiiremat kojuvedu. Septembriks on kojuveo teenus täielikult Selveri enda juhtida. E-poe kliendi jaoks on muudatuseks vaid see, et kodu või kontori ette vurab edaspidi Selveri värvides buss.

E-Maxima juht Mihhail Solovjov täpsustas, et nende koostöö Omnivaga jätkub kuni 15. septembrini. «Kindlasti pakume lahenduse, mis võimaldab e-Maxima klientidel tõrgeteta ja sama mugavalt neile vajalikke toidukaupu soovitud ajal ning kohas kätte saada. Praegu on töös mitu varianti, mille hulgas on nii partnerite kaasamine kui ka oma autode kasutamine,» ütles ta ning lisas, et tehtud valikust teavitatakse peagi ka kliente ja avalikkust.

Ka Coopi kommunikatsioonijuhi Martin Miido väitel olid Omniva plaanid neile teada ning nad on juba pikalt teinud ettevalmistusi oma kojuveo käivitamiseks. «Seega kliendi jaoks ei muutu midagi, pigem saame oma kojuvedu pakkuma hakates muuta e-poe teeninduse veelgi kiiremaks ja personaalsemaks.»

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles