Euroopa Liidu riikide põhikoolides lõpetatakse suhkrurikaste toodete müük

Tarbija24
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Coca-Cola purgid
Coca-Cola purgid Foto: GEORGE FREY/AFP/Scanpix

Euroopa Karastusjookide Tootjate Liitude Assotsiatsioon (UNESDA) teatas, et tuleva aasta lõpuks peatatakse kõigis Euroopa Liidu liikmesriikide põhikoolides suhkrurikaste karastusjookide müük. Organisatsiooni sõnul puudutab otsus 50 000 kooli ja üle 40 miljoni noore.

Ühise otsuse eesmärk on otsida lahendusi ja pöörata tähelepanu laste ülekaalulisuse probleemile. «Vastutustundliku tööstusharuna oleme otsustanud aidata kaasa võitlusele ülekaalulisusega kõigi vanusegruppide lõikes. Kõrge suhkrusisaldusega karastusjookide müügi lõpetamine põhikoolides on üks viisidest, kuidas tervemasse ühiskonda panustada,» ütles UNESDA president Stanislas de Framont.

«Initsiatiiv tugevdab juba kümnendi kestnud poliitikat, mille raames oleme vabatahtlikult otsustanud piirata kaloririkaste jookide tarbimist ja reklaamimist lastele,» selgitas de Framont.

Varem on UNESDA teatanud, et 2020. aastaks vähendatakse kõigis jookides suhkrusisaldust 10 protsenti. Alates 2006. aastast ei müüda suhkrurikkaid karastusjooke algkoolides, samuti ei reklaamita tooteid alla 12-aastastele lastele.

«Coca-Cola ei tarni Eestis üldhariduskoolidesse karastusjooke alates 2006. aastast, seega antud otsus meid otseselt ei puuduta.» ütles Coca-Cola Balti Jookide AS Balti riikide avalike suhete ja kommunikatsiooni juht Nele Normak.

Normaku sõnul võiks Eesti magusatootjad teha rohkem koostööd, et laste ülekaalulisusega võidelda: «Kutsume teisigi magusatootjaid üles turundama lastele vastutustundlikumalt ja toetama rohkem liikumisprojekte. Coca-Cola on otsa lahti teinud, kuid üksnes sellest on vähe – tulemuste saavutamiseks peaksid kaasa tulema ka piimatöösturid, pagarikojad ja maiustuste valmistajad.»

UNESDA on Euroopas seni ainus katuseorganisatsioon, kes otsustanud vabatahtlikult toodete suhkrusisaldust vähendada.

Töösturite lubaduste täitmist kontrollib sõltumatu audiitorettevõte PricewaterhouseCoopers. Tulemusi jagatakse Euroopa Liidu juhtidega ja teiste ka toidutööstuse katuseorganisatsioonidega. Otsus ei puuduta 0- ja vähese kaloraažiga karastusjooke.

UNESDA liikmed toodavad brände nagu Coca-Cola, Fanta, Lipton, Oasis, Orangina, Pepsi, Schweppes ja Sprite.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles