Lugeja küsib: miks säravad kasiinode reklaamid kaugel tema asukohast?

Tarbija24
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kasiino logo.
Kasiino logo. Foto: Lugeja foto

«Mulle jäid silma Haabersti Rimi küljes suurelt säravad Olympic Casino reklaamid, mis paiknesid kasiino asukohast kaugemal. Kas see on lubatud?» soovis lugeja teada.

Vastab Tarbijakaitseameti kommunikatsiooniekspert Pille Kalda:

«Hasartmängukorraldajate reklaame linnapildis ehk välireklaame reguleerib reklaamiseadus.

Edastatud pildist: antud juhul on pildil tegemist Olympic Casino majandus- ja kutsetegevuse koha märgistusega. Hasartmängu reklaamiks ei loeta mängukoha tähistust, mis võib sisaldada ettevõtja nime, kaubamärki, mängukoha liiki ja nime ning domeeninime ja lahtiolekuaega. Tähistus võib paikneda nii ehitisel, kus mängukoht asub, kui ka mängukoha sissepääsu juures ning seda samaaegselt nii ühes kui teises eelnimetatud kohas. Mängukoha sissepääs võib asuda ka näiteks hoones sees. Reklaamina ei käsitleta ka hasartmängukorraldaja majandus- või kutsetegevuses kasutatava sõiduki tähistust selle isiku nime, kontaktandmete, kaubamärgi, domeeninime ja tegevusalaga. Eelnevast kaugemale minev teave on aga käsitletav hasartmängu reklaamina.

Kui varasemalt kehtisid hasartmängu reklaamile ühesed nõuded, siis praeguse regulatsiooni valguses tuleb kõigepealt selgeks teha, millise hasartmänguliigi reklaamiga on tegu. Tulenevalt sellest saab alles otsustada, kas välireklaami avalikustamine on keelatud või lubatud. Näiteks õnnemängu reklaam on üldreeglina keelatud, toto reklaam on üldreeglina lubatud (välireklaamina ainult juhul, kui selline reklaam on avaldatud koos sponsorteatega), osavusmängu reklaam on üldreeglina lubatud (välireklaamina siiski vaid juhul, kui see on avaldatud koos sponsorteatega).

Lisaks, kui seadusest tulenevad piirangud õnnemängu reklaami avalikustamisele, siis Reklaamiseaduse 29-2 paragrahvi üheksandas lõikes on toodud omakorda erand, mille kohaselt välireklaamina võib eksponeerida õnnemängukorraldaja kaubamärki, mis ei väljenda sõnas ega kujuta pildis õnnemängu, õnnemängu mängukohta ja võiduvõimalust ning selline kaubamärk ei tohi sisaldada üleskutset osaleda hasartmängus või külastada mängukohta ega teavet, mis võib jätta mulje, et hasartmängu mängimine suurendab sotsiaalset edukust. Kuivõrd kehtib palju erisusi, oleme koostanud hasartmängureklaami juhendi, mis on kättesaadav ameti veebilehel

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles