Uuring: kaupmehed pole kursis tarbija õigustega

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Oma õigusi tuleb teada, muidu võib kergesti rahast ilma jääda. Tarbijakaitseamet on valmistanud hulga infobrošüüre, kus vajalik teave lühidalt ja selgelt kirjas.
Oma õigusi tuleb teada, muidu võib kergesti rahast ilma jääda. Tarbijakaitseamet on valmistanud hulga infobrošüüre, kus vajalik teave lühidalt ja selgelt kirjas. Foto: Mihkel Maripuu

Kaupmeeste suhtumine tarbijatesse on läinud viimasel aastal kehvemaks, selgus Eesti tarbijakaitse olukorra käsitlevast uuringust.

Uuringu tegi tarbijakaitseameti palvel selle aasta jaanuaris konjunktuuriinstituut ning uuringus osales üle 1000 inimese.

Üle poolte vastajatest tõid välja, et kaupmehed pole kursis tarbija õigustega või ei arvesta nendega ning ei oska vastata tarbija küsimustele.

Tarbijakaitseameti peadirektori Andres Sooniste sõnul on selline tulemus selgeks signaaliks, et ettevõtjate teadlikkust on vaja tõhustada.

Tarbijaõiguste rikkumisi tuli ette 76 protsendil vastanutest. 2009.aastal oli vastav protsent 73. Lähtudes protsentidest, on rikkumiste arv küll suurenenud, kuid seda vaid kolme protsendi võrra. Samuti pole erilisi muudatusi toimunud kauplejate ja tarbijate vaheliste probleemide sisus.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles