Naha ja karusnaha märgistus peab olema tulevikus selgelt välja toodud

Eger Ninn
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tulevikus peab tekstiilitoodete etiketil olema selgelt välja toodud naha ja karusnaha kasutamine.
Tulevikus peab tekstiilitoodete etiketil olema selgelt välja toodud naha ja karusnaha kasutamine. Foto: SCANPIX

Euroopa Parlament otsustas, et naha ning karusnaha kasutamine tuleb tekstiilitoodete etiketil tulevikus välja tuua, et tarbijad oleksid sellest teadlikud.


Karusnahka kasutatakse sageli toodete kaunistamiseks ning tarbijatel on mõnikord raske aru saada, kas tegemist on tõelise karusnahaga või hea kvaliteediga imitatsiooniga. Muu hulgas toob uus seadus kasu allergikutele, kelle jaoks võib karusnahk olla ohtlik.

Lisaks peab komisjon 30. septembriks 2013 viima läbi uuringu allergiliste reaktsioonide ning tekstiilitoodetes kasutatavate keemiliste ainete (värvained, biotsiidid või nanoosakesed) võimaliku seose kohta.

Made in päritolumärgistus

Parlament soovis, et kolmandatest riikidest imporditud tekstiilitoodete puhul oleks päritolumärgistus kohustuslik. See ettepanek oli aga mõnede liikmesriikide jaoks vastuvõetamatu ning ehkki parlament püüdis läbirääkimistel nõukogu veenda, ei suudetud seda siiski teha.

Nõukogu oli aga nõus, et komisjonil palutakse esitada 30. septembriks 2013 uuring päritolumärgistuse ühtse skeemi vajaduse kohta, et anda tarbijatele korrektset infot päritoluriigi kohta. Kui selline vajadus on olemas, peab komisjon esitama vastava seadusandliku ettepaneku.

Muud võimalikud uued märgistusnõuded

Komisjon peab samuti hindama ühtlustatud hooldusmärgistuse süsteemi (hetkel vabatahtlik), ELi-ülese rõivaste suurusmärgistuse süsteemi ning võimalike allergeenide äramärkimise vajadust.

Järgmised sammud

Järgmisena peab kokkuleppe ametlikult heaks kiitma ka nõukogu. Määrus jõustub 20 päeva pärast selle Euroopa Liidu Teatajas avaldamist. Tekstiilitoodete märgistamise sätted jõustuvad aga 2,5 aasta pärast, et ettevõtetel oleks aega uute nõudmistega kohaneda.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles