Konkurendid: hindade külmutamise maksavad teiste kaupade ostjad kinni

Sirje Niitra
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Jaemüügi stabiilne kasv jätkus ka augustis
Jaemüügi stabiilne kasv jätkus ka augustis Foto: Tairo Lutter / SL Õhtuleht

Selveri ja Maxima poekettide juhid ei kavatse Prisma hindade külmutamisega kaasa minna, sest leiavad, et see toimub teiste kaupade arvelt.


Selveri keti juht Andres Heinver ütles, et kui kauplusekett müüb mõnda toodet alla ostuhinna, siis maksab selle kaudselt kinni klient, kes teisi tooteid tarbib. Ta toonitas, et Selver ei pea kliente ebavõrdselt kohtlevat hinnapoliitikat õigeks.

«Piltlikult öeldes maksab odava piima müümisest tekkiva kahju kinni klient, kes piima ei joo, küll aga sööb kohupiima,» tõi Heinver näite. Ta lisas, et Selver arvestab oma hinnapoliitikas paljude teguritega ning kahtlemata ka konkurentsiolukorraga, kuid populistliku hindade külmutamise kampaaniaga kaasa minna ei kavatse.

Populistlikuks võib Selveri keti juhi hinnangul pidada ka Prismas külmutatud hindadega kaupade nimekirja, sest enamiku toodete puhul pole hinnatõusu ette näha, samuti ei saa neid põhitoodeteks pidada. «Pigem võivad Prisma poolt väljatoodud põhitooted nagu kassiliiv, meeste dušigeel, oliivid ja pesupulber aasta jooksul odavneda,» nentis ta.

Maxima kommunikatsioonijuht Erkki Erilaid ütles, et Prisma on ennegi üritanud kaupu alla omahinna müüa. «Keegi ei tea ju, mis juhtub toiduainete hindadega maailmaturul. Selge on see, et ükski poekett ei saa kahjumit teenida, mis tähendab, et tarbija maksab lõppkokkuvõttes selle hinnavahe teisi kaupu ostes kinni.»

Erilaiu sõnul ei näe Maxima kaubakett praegu mingit vajadust Prisma algatusega kaasa minna, sest tarbijat huvitab ühtlane hinnatase. «Kui me otsustame külmutada saja kauba hinna kümneks aastaks, siis anname sellest kindlasti teada,» lausus ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles