Mäggi: enamikust kampaaniatest ei võida ostja tegelikult midagi

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Janek Mäggi.
Janek Mäggi. Foto: Teet Malsroos / Õhtuleht

Suhtekorraldaja Janek Mäggi tuletas Prisma hindade külmutamise kampaaniaga seoses inimestele meelde, et reklaamikampaania eesmärk on ikkagi rohkem müüa, mitte ostjatele head teha.

«Reklaamikampaaniate puhul üks eripära on loomulikult see, et eesmärk on ikkagi rohkem müüa. Valdav osa kampaaniaid on sellised, kus klient tegelikult midagi ei võida,» ütles ta Vikerraadio hommikuprogrammile.

Hindade langetamisega seotud loogikat seletas suhtekorraldaja aastatetaguse USAst pärit näite abil: «Ameerikas oli üks tore mees nimega Sam Walton. Tema asutas tänaseks maailmas 7000 kauplust omava kauplusteketi Walmart, mida väga paljud teavad. Tema läks ühest jaekauplusest ära ja asutas oma poe ja pani marginaaliks kaks protsenti. Samal ajal oli kõikides ümberkaudsetes poodides marginaal 30 protsenti. Kõik arvasid, et ta on kohe surnud, aga Sam oli tark mees. Ta mõtles, et küsimus ei ole selles, kui suur on sinu marginaal, vaid kui palju raha sa ühes ajaühikus teenid. Tõehetk oli see, et paari aasta pärast olid kõik konkurendid surnud, aga Sam õitses. Nii et tegelikult võib madala hinnaga teenida ka väga suurt kasumit.»

Prisma kiituseks märkis Mägi, et praeguses konkurentsiolukorras on väga keeruline eristuda ja inimeste tähelepanu tõmmata. Konkurendid on küll pahased, kuid siiski õnnestus Prismal teha midagi, mis inimestele meeldib.

«Tegelikult võib isegi natuke imestada, miks see nii palju tähelepanu sai ja kõik lehed seda täis on, aga see on paratamatus, see lähebki rahvale tegelikult korda,» lausus ta viidates tõsiasjale, et kaks kolmandikku Eesti inimestest teeb oma ostuotsused eelkõige hinnast lähtuvalt. «Nii et kõik hinnale orienteeritud kampaaniad töötavad igal juhul. Meil ikka raha rahval eriti ei ole.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles