Tubaka reklaam inimesi ei häiri, küll aga lubatust kõrgem hind

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Tubakatoodetega seoses kaebavad inimesed tarbijakaitsele peamiselt selle üle, et kaupmehed müüvad sigarette lubatust kallimalt, tubakareklaamid, mis on Eestis tegelikult keelatud, inimesi ei häiri.

Tarbijakaitseameti turujärelevalve osakonna juhataja Anne Reinkort tunnistas konverentsil «Tubakas või tervis Eestis» kõneldes, et alkoholireklaami osas on inimesed oluliselt tundlikumad ja tähelepanelikumad. Seda näitab alkoholireklaamiga seotud kaebuste hulk. Tubakareklaam aga ei näi inimesi häirivat ja selles osas laekub kordades vähem kaebusi.

Eestis on tubakatoodete reklaam keelatud, kuid samas võib tubakatoodete kohta edastada tarbijateavet. Vähestest tarbijakaebustest võiks ju järeldada, et kaupmehed ja tootjad peavad nendest ilusti kinni ja probleeme pole. Ameti plaanilise järelevalve tulemused ja konkurentide pöördumised aga osutavad, et see ei vasta tõele. 

Näiteks on tarbijakaitseamet kohanud kaubanduskeskustes Marlboro suitsupaki kujutisega rahaaluseid, mis hakkasid müntide asetamise peale ka vilkuma. Samuti on ametilt küsitud, kas tubakatoodete «tarbijateavet» võib  panna kassalindile, lindil kaupade eraldamiseks mõeldud pulkadele, põrandale vms kohtadesse.

Raadios on aga tubakatooteid reklaamitud uue kohviku reklaami all. Ka on kauplusteketid pakkunud sigaretipakke kaks ühe hinnaga, mis on samuti keelatud tegevus.

Tulevikus eesootavate väljakutsetena tõi Reinkort muu hulgas välja e-sigarettide turundamise – e-sigarette kiputakse reklaamima kui tavalistest tubakatoodetest tervislikumaid tooteid – ja avalikkusele mittesuunatud tegevuse kontrollimise. Viimase all pidas ameti esindaja silmas näiteks kinniseid veebilehti, mis on mõeldud suitsetajatele, ja infomaterjalide/reklaami edastamist e-posti teel.

Reinkort ja ka konverentsi vedanud Tervise arengu Instituudi direktor Maris Jesse panid inimestele südamele, et nad ennast tubakatoodete reklaami kohta käivate piirangutega rohkem kurssi viiksid ja keelatud võtteid tähele pannes ametit sellest ka teavitaksid.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles