Hinnang: eestlasi ohustab alkoholi ja selle reklaami üledoos

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Maris Jesse
Maris Jesse Foto: Peeter Langovits / Postimees

Tallinnas toimuval rahvusvahelisel seminaril «Eneseregulatsioon ja vastutustundlik alkoholiturundus» sõna võtnud Tervise Arengu Instituudi direktor Maris Jesse pani Eesti ühiskonnale alkoholiga seoses ühese diagnoosi – üledoos.

Üledoos ohustab Jesse hinnangul eestimaalasi alkoholi tarvitamise osas ja ka selle reklaamimise osas. Hiljutisest telerivaatamise kogemusest tõi ta välja krimiseriaali, mille vahele näidati valdavalt vaid alkoholireklaame. Teise näite tõi Jesse nädala alguses ilmunud ajalehe suveteemalisest lisatrükisest, kus pea poole reklaamipinnast võttis enda alla alkoholireklaam. Mida räägib see sellest, mida eestlased suvel teevad või mida neile soovitatakse, küsis ta retooriliselt.

Samal seminaril viibinud alkoholitootjate liidu juht ja Liviko juhatuse esimees Janek Kalvi märkis, et näiteks telereklaamide kontsentreeritus tuleneb telereklaamile kehtestatud piirangutest. Kuna alkoholi reklaamivaid klippe tohib näidata vaid õhtutundidel, kuhjub neid õhtuste saadete vahele ka rohkem.

Jesse arvates võiksid tootjad kõvast konkurentsist hoolimata siiski mõelda, et liialt intensiivne reklaam võib pöörata nende vastu. Liialdava reklaamiga selgitas ta ka seda, miks avalikkus viimasel ajal alkoholiga seotud teemadel aktiivselt rääkima on hakanud.

Samas tunnustas Tervise Arengu Instituudi juht siinseid tootjaid koostöö eest, mis on tehtud noorte hoidmiseks alkoholireklaami eest. Nimelt nõustusid alkoholitootjad hiljuti loobuma reklaamidest noortele suunatud telesaadete vahel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles