Olle Horm: majanduskasv tekitab lihaisu

Sirje Niitra
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sardell on praegu kõva tegija.
Sardell on praegu kõva tegija. Foto: Margus Ansu

Maag lihatööstuse juhataja Olle Hormi sõnul on pärast masust tingitud suur langust lihatoodete tarbimine taas jõudsalt kasvama hakanud ja kuna tooraine hinnad on tõusnud, võivad ka lihatoodete hinnad tõusma hakata.


Kui eelmisel aastal vähenes lihatoodete tarbimine ühe elaniku kohta Eestis 2,8 kilo võrra ehk 4 protsenti, siis viimasel ajal kasvab see keskmiselt 10 protsenti kuus. Ka hind on pärast mullust langust vähehaaval tõusma hakanud.

Konjunktuuriinstituudi andmetel muutis eelmisel aastal oma tarbimisharjumusi 83 protsenti Eesti elanikest. Ostma hakati odavamaid ja kampaaniatooteid. Viinerite ja keeduvorsti hind langes kauplustes aastaga vastavalt 3,9 ja 2,8 protsenti.

«Alates selle aasta märtsist on müügid üles kapanud ja ka kampaanias on nüüd vähem tooteid,» rääkis Orm. Maikuu oli Maagile koguni kõigi aegade parim müügikuu.

Rannarootsi kaubamärki kasutava Maag Lihatööstuse keeduvorstide müügimaht kasvas selle aasta esimese 5 kuuga möödunud aasta sama ajaga võrreldes 34 protsenti, ettevõtte kogukäive aga 10,3 protsenti.

Huvitav on see, et ehkki keeduvorsti tarbimise kasvu seostati vahepeal majanduslangusega, siis just nüüd on keeduvorsti müük kõvasti kasvanud – Maagi toodete puhul oli kasv maikuus koguni 45 protsenti.

Samas on sel aastal tugevasti tõusnud põhiliste toorainete hinnad, mis on söönud lihatööstuste kasumlikkust ja see ongi põhjuseks, miks tooted taas kallinema hakkavad.

Juunis ja juulis on oodata, et grilltooted lükkavad keeduvorstid ja viinerid troonilt.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles