Suvi tõi poodidesse kümnete kaupa uusi jäätisesorte

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Uued jäätised Järve Selveris.
Uued jäätised Järve Selveris. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Suuremad poed on sel hooajal oma külmlettidele toonud kümneid uusi jäätisesorte, toot­jate sõnul ei toimu aga uute jäätiste turule­toomises enam kuigi suurt võidujooksu.

«Kunagine võidujooks kvantiteedi nimel, kui kõik konkurendid aastas ligi 20 uut toodet turule tõid, on tänaseks minevikku vajunud,» ütles Premia Foodsi turundusdirektor Katre Kõvask.

Praegu on Premia uute toodete portfellis kevaditi neli-viis uut jäätist. Ka konkurendil Balbiinol oli uusi tooteid vaid kolm.

Kõvaski sõnul liigutakse rohkem kvaliteedi suunas ja panustatakse ka koostise tervislikumaks muutmisse. Viimane tähendab Premia puhul loobumist transrasvadest ja säilitusainetest.

Balbiino on aga rõhku pannud organismile väidetavalt tervistavat mõju omavatele probiootilistele bakteritele, need on lisatud uutele Fitness-jäätistele.

«Üldiselt aga näitab tootearenduse trend selles suunas, et majanduskriisi lõppedes on tarbijad taas valmis proovima uusi ja põnevaid maitseid,» rääkis Kõvask.

«Kindlasti suureneb ka pakendi roll, sest konkurentsi kasvades on ju tähtis riiulilt silma paista. Ainult pakendist loomulikult ei piisa, maitse on see, mille järgi jäätisesõber oma valiku lõplikult teeb,» lisas ta.

Kohalike tootjate tagasihoidlikkus ei tähenda samas seda, et poodides uusi jäätiseid vaid neli-viis oleks.

Rimi, mille suuremates kauplustes on erinevaid jäätiseid 150–200 ringis, tõi jäätiselettidesse sel aastal ligikaudu 40 uut sorti.

«Tavapäraselt vahetub sortiment iga hooaja alguses. Mõned jäätisesordid langevad sortimendist välja, sest pole klientide poolt hästi vastu võetud, mõned kaovad lettidelt, sest hankija on lõpetanud nende tootmise,» selgitas poeketi kommunikatsioonispetsialist Katrin Bats.

Selveri avalike suhete juht Annika Vilu tõi täpselt välja, et nende poodide sortimendis on kokku 159 erinevat jäätist: 85 väikejäätist ja 74 perejäätist.

«Uusimatest toodetest huvitavamad on jogurtijäätiste sari Fitness, mahlajää Energy Ice ja vanilliplombiir Vana Toomas,» kirjeldas Vilu Selverite uuemat valikut.

«Alates maist müüme mujal Euroopas väga populaarse kaubamärgi Mövenpicki jäätiseid, sügisest on müügil Siviero Maria kvaliteetjäätised Itaaliast,» lisas ta.

Poodide andmetel hakkasid inimesed hoogsamalt jäätiseid ostma juba mais ja soojad ilmad suurendasid müüki samuti tuntavalt. Päris kõrghooaeg on veel siiski ees.

«Jäätisemüügi tipphooaeg ootab aga ees, reeglina on parima käibega jäätisekuu juuli,» teadis Selverit esindav Vilu.

Jäätisetootjad teevad täisvõimsusega tööd aprillist alates. Balbiino, millele kuulub neljandik siinsest jäätiseturust, toodab suvekuudel näiteks 700 tonni jäätist kuus.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles