900-eurose vanni ostnud naine ootab tühjade kätega uurimise lõppu

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Paar kuud tagasi messil soodushinnaga vanni eest 900-eurot sularahas maksnud naine pole lubatud kaupa kätte saanud tänase päevani.
Paar kuud tagasi messil soodushinnaga vanni eest 900-eurot sularahas maksnud naine pole lubatud kaupa kätte saanud tänase päevani. Foto: SCANPIX

Aprillis Tallinnas toimunud saunamessilt kalli vanni ostnud naine ootab tänini talle lubatud kaupa. Ilmselt tuleb seda oodata veel kuid, kuna vanni eest raha võtnud isik osutus petiseks ning asja uurib politsei.

Tarbija24`le oma muret kurtnud Olga selgitas, et läks messile konkreetselt vanni otsima – remont vannitoas oli pooleli ning eelmiselt sarnaselt ürituselt olid jäänud silma head pakkumised. Firma Coral Spa boksist leidis ta ka endale sobiva vanni ning boksi juures istunud naine tegi talle hinnapakkumise. « /…/ naine ütles, et see vann on täna soodsam ja tema müüb selle minule 900 euro eest, tavahind oli ca 1100 eurot,» kirjutas naine toimetusele saadetud e-kirjas.

Olga otsustas pakkumisest kinni haarata ja tõi pangaautomaadist nõutud summa, maksis selle messiboksis toimetanud naisele ja sai vastu käsitsi täidetud tšeki. Samuti andis müüjana esinenud naine lubaduse, et uue nädala alguses võetakse ühendust ning lepitakse kokku vanni kohaletoimetamise asjus.

Volitusteta müüja

Oodatud telefonikõnet Olga ei saanud. Seepeale uuris ta ise internetist välja Coral Spa kontaktandmed ja helistas. Selgus, et Olgale vanni müünud naisterahval polnud õigust müügitehinguid teha, tegemist oli lihtsalt boksi valvama pandud endise töötajaga.

«Tegemist oli valvuriga, kes oli pandud valvesse, et asjad ei kaoks objektilt. Talle oli antud korraldus olla objektil ja helistada, kui keegi midagi soovib. Aga inimene hakkas tegelema hoopis millegi muuga, hakkas tegema sularahatehinguid,» kirjeldas juhtunut Coral Spa esindaja Rainer Treude.

Firma pöördus asja lahendamiseks politseisse ning sama soovitas Olgal teha ka tarbijakaitseamet.

«Küsite, mida peaksite veel tegema. Tarbijakaitseamet vastab, et soovitab Teil ära oodata juurdluse tulemused. Käimasolevasse juurdlusesse Tarbijakaitseamet sekkuda ei saa,» seisis ameti vastuses. «Kui juurdluse tulemusena tuvastatakse eraisiku süü, kes ei olnud firma esindaja ja tegutses petturina, siis tema vastutuse küsimuse otsustab kohus. /…/ Kui juurdlus tuvastab, et süüdi on ikkagi Coral Spa OÜ, on Teil võimalus Tarbijakaitseametile esitada kirjalik avaldus vaidluse läbivaatamiseks tarbijakaebuste komisjonis.»

Lahendus nelja-viie kuu pärast

Tänaseks on juhtunust ja avalduste tegemisest möödas kaks kuud ja Olga vannitoa remont on ikka pooleli. Asjaga tegelev uurija andis lootust, et kui kahtlustatud naine ilmub järgmisel nädalal välja, võib asi lahenduse saada nelja-viie kuu pärast. «Mida teha? Remont seisab selle tõttu. Kas osta uus vann? Või oodata asja lõppu, kuid millega see lõppeb? Ja kas üldse lõppeb?» esitas Olga oma murekirja lõpus hulga retoorilisi küsimusi.

Treude märkis, et firma ei saa ka kõige parema tahtmise juures omalt poolt enne juurdluse lõppu midagi teha. «Tegemist on firmaga ja firma arvelt ei saa lihtsalt nii, et oh, ma nüüd maksan ja kompenseerin. Sellisel kujul ei saa asju kuidagi teha.»

Treude avaldas ka, et juhtumis oli lisaks Olgale veel üks kannatanu, kellele firma vanni esimeses segadusehoos ka kohale viis. Tagantjärele on see aga firmale teistsuguseid probleeme tekitanud ning seetõttu oodatakse Olga puhul ära juurdluse tulemused.

Põhja Prefektuuri pressiesindaja Mihkel Loide ütles, et taolisi juhtumeid on neil registreeritud kaks ning see, millal asjadesse selgust saab, pole praegu kindel.

Asjaosalistele pikana näiv menetlusaeg on Loide sõnul politsei töös paraku vältimatu. « /…/ mõnede kuritegude lahendamine võtabki kaua aega. Siinjuures tuleb aru saada, et uurimisasutuste eesmärk on toimunu asjaolud võimalikult põhjalikult selgeks saada, sest ainult nende põhjal saab kohus ka süüdlasele õiglase karistuse määrata,» märkis ta.

Tarbijakaitse kommentaar

Tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski:

Et teha selliste suurte summade puhul ettemaks, peab müüjas ikka väga kindel olema. Taust peab olema ettevõttel uuritud ja kontrollitud.

Ma tegelikult ei arva, et praeguses turuolukorras üldse sellist ettemaksu peaks tegema. Samas tohib seaduse järgi 100-protsendilist ettemaksu küsida, kui tarbija on nõus seda maksma, varasem 50-protsendi ettemaksupiirang on kaotatud. Meie soovitus on aga eelistada neid toodete ja teenuste pakkujaid, kes ei nõua 100 protsenti ettemaksu.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles