Turetski: liikluskindlustusseadus ei muutu tarbijasõbralikumaks

Sirje Niitra
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Üle 12 kuu ei tohi enam ükski auto kindlustamata olla.
Üle 12 kuu ei tohi enam ükski auto kindlustamata olla. Foto: Margus Ansu

Tarbijakaitseameti osakonnajuhataja Hanna Turetski hinnangul on uues liikluskindlustusseaduses mitmeid punkte, mis ei tule tarbijaile kasuks.


Kuna tegemist ei ole tavapärase tarbijasuhtega, sest kohustus omada liikluskindlustust tuleb seadusest, siis ei kuulu ka selle seaduse järelevalve tarbijakaitseameti pädevusse.

Samas on amet saatnud oma seisukohad liikluskindlustusseaduse muudatuste suhtes majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile.

«Selles oleme välja toonud kolm peamist asjaolu, kus võrreldes kehtiva seadusega võib öelda, et tarbijate olukord ei muutu paremaks,» ütles Turetski.

Tarbijavaenulikud kohad on:

  1. Maksimaalse maksevaba aja lühenemine.
  2. Karistusõiguslik kolmekordne kindlustusmakse määr isikule, kes ei ole oma sõidukiga liikluses osalenud - lepingu puudumise eest.
  3. Kolmekordse maksemäära sundtäitmise korras sissenõudmine eraisikult liikluskindlustusfondile.


Seaduse välja töötanud rahandusministeeriumi kindlustuspoliitika osakonna juhataja Siiri Tõniste ütles, et üldreeglina eeldatakse, et liiklusregistrisse kantud sõidukid ka liikluses osalevad. Sellest on tehtud erand - sõiduk võib olla kantud küll registrisse, kuid siiski 12 kuud ilma kehtiva kindlustuseta, tingimusel, et see liikluses ei osale.

Liikluskindlustuse fond ei saada viidatud 12 kuu sees sõiduki omanikule ei meeldetuletust lepingu sõlmimiseks ega ka kõrgendatud kindlustusmakse nõuet. Kui mingil põhjusel tekib vajadus jätta sõiduk pikemaks ajaks kui aasta seisma, saab sõiduki võtta liiklusregistrist maha.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles