Uuringud kinnitavad tooteinfo loetamatust

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kauba pakenditele väikses kirjas trükitud tooteinfo lugemiseks tuleb silmi pingutada.
Kauba pakenditele väikses kirjas trükitud tooteinfo lugemiseks tuleb silmi pingutada. Foto: Tiina Kõrtsini / Õhtuleht

Põllumajandusministeeriumi tellitud ja konjunktuuriinstituudi tehtud toitumisharjumuste ja toidukaupade uuringud on mitmetel aastatel kinnitanud seda, et tooteinfo on pakenditel tihti liialt väikeses kirjas ja infost arusaamine seetõttu keeruline.

Toitumisharjumuste ja toidukaupade uuringut teeb instituut igal aastal ning viimased andmed pärinevad eelmisest aastast. Selle uuringu kokkuvõttes märgiti, et «kindlasti mõjutab etikettide vaatamist kirja suurus, tarbijate ostuotsuseks vajalik teave on sageli liiga väikses kirjas ja seda ei nähta».

Sarnased trendid on ilmnenud ka varasematel aastatel. Näiteks 2009. aastal väitis 71 protsenti küsitletud inimestest, et väikses kirjas tooteinfo takistab kaupade päritolust arusaamist. 2008. aastal vastas sel moel 68 protsenti, 2007. aastal 71 protsenti ning 2006. aastal 72 protsenti.

Samasse suurusjärku jäid väikeses kirjas tooteinfo üle kurtnud inimeste osakaalud ka varasematel aastatel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles