Poed lisavad jalatsite hinnale vähemalt poole
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti kauplused lisavad jalanõude hindadele vähemalt poole, osutavad statistikaameti blogis eile avaldatud andmed.
Eelmisel aastal jäi poodide juurdehindlus alla 60 protsendi, kuid on siiski 2009. aastaga võrreldes tõusnud. Samas on poed hinna lisamisega tagasihoidlikumad kui buumiaastatel, mil juurdehindlusprotsent ulatus 70-ni.
Hoolimata juurdehindluse kasvust, müüsid poed jalatsivaru eelmisel aastal läbi pisut kiiremini kui tõsisel kriisiajal. Masu tõttu pikenes 2009. aastal kingade-saabaste müügiaeg 160 päevani, mullu said poodnikud kaubast lahti keskmiselt 25 päeva kiiremini.
Suurem osa Eestis müüdavatest jalatsitest on pärit Hiinast. Eesti enda ettevõtted siinsetele elanikele piisavalt jalavarje valmistada ei suuda. Jalatsite tootmine on viimasel kümnendil pidevalt vähenenud ja praegu on kingade-saabaste valmistamine peamiseks tegevusalaks vaid 21 firmal.
Vähenemisest annab hea pildi ka tõsiasi, et 2003. aastal valmis Eestis rohkem kui kaks miljonit paari jalatseid, 2010. aastal jäi see arv miljoni kanti. Seega ei saaks kõik Eesti elanikud oma tootjatele lootes kingi jalgagi.
Importkauba sissevoolu abiga on Eesti siiski sellises seisus, et meie turule jääb aasta jooksul 3,7 miljonit paari jalatseid ehk statistiliselt pea kolm paari elaniku kohta.
Statistikablogi asub siin.