Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >

Poed lisavad jalatsite hinnale vähemalt poole

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
14. juuli 2011 13:14
Statistikaameti andmetele toetudes ei kaota poed kingadele allahindlusi tehes suurt midagi, sest nende enda juurdehindlus ulatub pea 60 protsendini. Pildil kevadine allahindluskampaania Tallinna Kaubamaja kingamaailmas. | FOTO: Peeter Langovits

Eesti kauplused lisavad jalanõude hindadele vähemalt poole, osutavad statistikaameti blogis eile avaldatud andmed.

Eelmisel aastal jäi poodide juurdehindlus alla 60 protsendi, kuid on siiski 2009. aastaga võrreldes tõusnud. Samas on poed hinna lisamisega tagasihoidlikumad kui buumiaastatel, mil juurdehindlusprotsent ulatus 70-ni.

Hoolimata juurdehindluse kasvust, müüsid poed jalatsivaru eelmisel aastal läbi pisut kiiremini kui tõsisel kriisiajal. Masu tõttu pikenes 2009. aastal kingade-saabaste müügiaeg 160 päevani, mullu said poodnikud kaubast lahti keskmiselt 25 päeva kiiremini.

Suurem osa Eestis müüdavatest jalatsitest on pärit Hiinast. Eesti enda ettevõtted siinsetele elanikele piisavalt jalavarje valmistada ei suuda. Jalatsite tootmine on viimasel kümnendil pidevalt vähenenud ja praegu on kingade-saabaste valmistamine peamiseks tegevusalaks vaid 21 firmal.

Vähenemisest annab hea pildi ka tõsiasi, et 2003. aastal valmis Eestis rohkem kui kaks miljonit paari jalatseid, 2010. aastal jäi see arv miljoni kanti. Seega ei saaks kõik Eesti elanikud oma tootjatele lootes kingi jalgagi.

Importkauba sissevoolu abiga on Eesti siiski sellises seisus, et meie turule jääb aasta jooksul 3,7 miljonit paari jalatseid ehk statistiliselt pea kolm paari elaniku kohta.

Statistikablogi asub siin.

SAADA E-POSTIGA PRINDI ARTIKKEL
Tagasi üles