Eestlased grillisid sel suvel mullusest viiendiku võrra rohkem

Sirje Niitra
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rakvere on grillribi müünud tänavu kümnendiku enam.
Rakvere on grillribi müünud tänavu kümnendiku enam. Foto: Rakvere Lihakombinaat

Nii Rakvere lihakombinaat kui Maagi lihatööstus teatasid, et lihast grilltooteid on selle suvega kulunud üle viiendiku rohkem kui mullu.


Rakvere lihakominaadi turundusdirektor Triin Lõoke ütles, et selle suve tarbijaeelistus kuulub šašlõkkidele, grill-ribile ja toorestele grillvorstidele.

Rakvere menukaim grilltoode on ka sel suvel keefirimarinaadis šašlõkk. Ka uudse Eesti Rahwa tootesarja suvelihad on esimese 4 kuu kokkuvõttes soojalt vastu võetud ning taganud endale kindla koha enimmüüdavate suvelihade hulgas.

Olulist kasvu näitas Rakver marinaadis lihade müük, mida müüdi ajavahemikul aprillist juulini 296 tonni ehk võrreldes eelmise aastaga 21 protsenti enam.

Oluline on ka tooreste grillvorstide osakaalu kasv ja seda juba mõnda aega. Sellel aastal jõudis tooreste grillvorstide osakaal pea pooleni kogu grillvorstide tootmisest, kasvades aastaga 31 protsenti - 190 tonnini.

Kui eelmisel aastal lisandusid tootevalikusse veise- ja sealihast suvised grillpihvid, mille tarbija väga hästi vastu võttis, siis tänavu täienes valik kodumaisest lihaveiselihast grillpihvidega. Grillpihvid sisaldavad vaid 5 protsenti rasva ja valmivad väga kiiresti, mis ongi olnud müügimenu aluseks.

Kokku jõudis selle aasta aprillist juulini tarbija grillidele 1340 tonni Rakvere lihakominaadi suviseid lihatooteid - šašlõkki, grillvorsti, grillpihve ja grill-lihasid.

Maag lihatööstuse grilltoodete käive kasvas sellel suvehooajal 22 protsenti. Suurima rekordi tegid grillvorstid, mille müügimaht kasvas 49 protsenti ehk 323 tonnini.

«Üldistavalt võib tõdeda, et sel hooajal müüsid enam nii odavama kui ka kallima hinnaklassi erilisemad tooted. Langus tabas pigem klassikalist keskmise hinnaklassi segmenti, kus tiheda konkurentsi tõttu jaotus müük paljude ettevõtete vahel ühtlasemalt,» kommenteris ettevõtte müügi- ja turundusdirektor Meeli Laande.

Võrreldes eelmise aasta suvehooajaga on Rannarootsi
tooterühmades kasvanud šašlõkkide osakaal kolmandiku võrra, toorvorstide osakaal tõusis aga 38 protsenti. Samal ajal vähenes grill-lihade ja grill-ribide müük.

Maagi lihatööstus tõi sellel hooajal turule mitmeid uusi tooteid, mis saavutasid ka olulise koha müükides. Grillvorstidest osutusid populaarsemateks uudistoodeteks
Rannarootsi kuldne grillvorst ja toorvorstike sinihallitusjuustuga.

Šašlõkkidest kasvas enim Rannarootsi Gruusia šašlõki müük - kasv eelmise aasta suvega võrreldes 54 protsenti.

Toorvorstide osas on jätkuvalt populaarsemad lambasooles vorstikesed - eriti laste toorvorstike lambasooles ilma kunstlike e-aineteta. Toode oli müügil ka eelmisel suvehooajal, millega võrreldes kasvas müügimaht sel hooajal pea kaks korda.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles