Tarbija saab nüüd lahendada ka piiriüleseid finantsvaidlusi

Sirje Niitra
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Andres Sooniste.
Andres Sooniste. Foto: Peeter Langovits

Eesti tarbijakaitseamet liitus rahvusvahelise kohtuvälise finantsvaidluste lahendamise võrgustikuga FIN-NET, mis peaks muutma meie tarbija piiriüleste probleemide lahendamise lihtsamaks.
 


FIN-NET on 2001. aastal EL komisjoni algatusel loodud piiriüleste finantsvaidluste kohtuvälise lahendamise üleeuroopaline võrgustik, kuhu kuuluvad kõik Euroopa Liidu
liikmesriigid ning Norra, Island ja Liechtenstein.

Tarbijakaitseameti juures tegutsev tarbijakaebuste komisjon on nüüd FIN-NET esindaja Eestis.

Võrgustiku eesmärk on hõlbustada nende vaidluste kohtuvälist lahendamist, kus tarbija ja finantsteenuste pakkuja (pank, kindlustusselts, jt) asuvad erinevates
liikmesriikides. Võrgustikku kuuluvad asutused võtavad vajadusel tarbija avalduse vastu ja edastavad selle pädevale kohtuvälisele menetlejale vastavas liikmesriigis.

«Liitumine FIN-NETiga annab tarbijale võimaluse esitada kaebus teises liikmesriigis asuva finantsasutuste suhtes otse vastava riigi pädevale asutusele või soovi korral ka läbi siinse tarbijakaitseameti, mis teeb avalduse esitamise lihtsamaks,» ütles tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste

Ta lisas, et liitumine on ühtlasi tunnustus ameti ja tarbijakaebuste komisjoni senisele tööle finantsasjade valdkonnas.

Viimase poolteise aasta jooksul on tarbijakaitseametis olulisel määral tähelepanu pööratud finantsvaldkonna kaebuste ja pöördumiste menetlemise ettevalmistuse parandamisele ja see on tänaseks ka vilja kandnud.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles