Repliik: kuidas Poolast pärit putukas hommikusöögi rikkus

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kohupiimadesserdist leitud mardikas.
Kohupiimadesserdist leitud mardikas. Foto: Siiri Erala

Olen lugejatelt tulnud vihjete ja piltide põhjal kirjutanud üsna mitmeid lugusid toiduainetest, mis on sööjaid ebameeldivalt üllatanud. Täna oli minu enda kord: Poolast pärit putuka tõttu jätsin hommikusöögi pooleli.

Võileib, kohv ja Selveri Köögis valminud kohupiim maasikatega – selline oli mu tänane hommikueine. Maiusega olin jõudnud poole peale, kui märkasin ühe maasika varjus musta piklikku tükikest. Urgitsesin tüki välja ning selgus, et tegemist oli putukaga. Üle sentimeetri pikk ja tundlad-jalad küljes.

Iseenesest oleksin võinud putuka lihtsalt kõrvale tõsta ja kohupiima edasi süüa, sest toidu maitset mardikas ju ei muutnud. Teisalt ei tekitanud mõte, et see oleks võinud mulle krõmpsudes hamba alla sattuda, enam isu.

Lugejate vihjete põhjal tehtud lood on seni lõppenud sellega, et pood või tootja palub inimeselt vabandust ning annab teistele klientidele soovituse taolistel puhkudel otse nende poole pöörduda. Viia poolik magustoidukarp poodi, ei tundunud mõttekas. Lisaks ei oleks ma tahtnud enam uut magustoitu ega ka seda 72 eurosenti, mis eelmisel õhtul desserdi eest küsiti.

Tegin hoopis pilti, saatsin selle poe avalike suhete juhile ja pärisin selgitust, et saaksin loo kirjutada. Paari tunni pärast saabus igati korrektne vabandus ja selgitus. Ilmselt sattus mardikas magustoitu Poolast toodud külmutatud maasikatega, Selver oma köögis kasutab.

Pahviks lõi mind aga hüvitis, mida poekett sellistel puhkudel kliendile pakub: 30-eurone kinkekaart. Tuletan meelde, et magustoit maksis vaid 72 senti.

Ajakirjaniku roll ei lubanud kingitust vastu võtta isegi pärast seda, kui mulle kinnitati, et see oli mõeldud mulle kui kliendile. Kui selline kohtlemine saab osaks igale Selveri kliendile – ja mulle kinnitati, et sellistel puhkudel ikkagi püütakse klientidele asi heastada – võib poeketti väga heldeks nimetada.

Selveri kommentaar:

Meil on siiralt kahju, et selline ebameeldiv juhtum aset leidis. Meie kvaliteedikontroll peaks sellised juhtumid välistama, aga paraku oleme teinud protsessis seekord vea. Tunneme seepärast piinlikkust ja vabandame kliendi ees. Tõenäoliselt on putukas magustoidu sisse sattunud toorme ehk külmutatud maasikatega. Selle juhtumi valguses vaatame üle kogu tooraine kvaliteedikontrolli protsessi ning küsime ka tarnijalt selgitust. Köögis tehakse regulaarselt erinevaid kontrolle, ilmselt peame neid veelgi tõhustama. Oleme väga tänulikud kui kliendid meile kvaliteediküsimustes otse tagasisidet annavad, sest kiire reageerimine aitab veakoha selgitada ja edaspidi selliseid olukordi vältida.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles