Muuli: alkoholitoodete etikettidel pole hoiatusi nende ohtudest

Raul Sulbi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Alkohol.
Alkohol. Foto: Elmo Riig / Sakala

Ajakirjanik Kalle Muuli leidis, et alkoholitoodete etikettidel pole millegipärast sarnaselt tubakatoodetele hoiatusi nende tarbimisega kaasnevatest ohutdest.

«Arvan, et alkoholi tele- ja välireklaami keelu eelnõu opositsiooni poolt on väga mõistlik eelnõu,» leidis ajakirjanik Kalle Muuli Raadio 2 saates «Olukorrast riigis» Keskerakonna algatatud reklaamiseaduse muutmisest rääkides.

«Kasiinode ja tubaka reklaami olema suutnud ära keelata, alkoholi tele- ja välireklaami esikohaleseadmine järgmiseks on mõistetav, kuna see on alaealistele kättesaadavaim,» leidis Muuli.

«Alkoholireklaam on praegu teles-raadios piiratud, Eestis võib televisioonis-raadios reklaamida alkoholi õhtul kella 9st hommikul kella 7ni, selle loogika järgi võiks ka hommikuprogrammide esimeses osas alkoholi reklaamida, kuigi ma pole seda just kuulnud,» rääkis ajakirjanik Anvar Samost.

«Alkohol on tubakatoodetega võrreldes vähemalt sama ohtlik kaup, ometi alkoholitoodete etiketil pole mingeid hoiatusi alkoholitarbimise ohtudest,» leidis Muuli.

«Mõne aasta eest oli juttu, et võiks piirata gaseeritud magusate vähese alkosisaldusega jookide tootmist, mis on väga populaarsded noorte hulgas, kas kaaluti, et võiks keelata nende tootmine või piirata nende tootmist, aga sellest arutelust ei tulnud vist midagi?» küsis Samost.

«Neist magusatest kihisevatest väikese alkoholisisaldusega jookidest on viimastel kümnendeil alanud paljude noorte tee alkohoolikuks saamisel, vaevalt et keegi selles eas läheb viina või viskit jooma, kuna see pole nii maitsev ja nii tore,» rääkis Samost.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles