Katseostlejad proovisid Euroopa erinevais paigus e-kaupa teha

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Euroopa tarbijakaitsevõrgustiku korraldatud uuringu käigus proovisid katseostlejad ära hulga Euroopas tegutsevaid internetipoode. Mõnes poes jäid proovikliendid ilma nii kaubast kui rahast.

Selliseid pettusi tuli ette kolmel protsendil juhtudest, kokku tegid testijad 305 ostu. Teine kolm protsenti oli selliseid juhtumeid, kus tellitud kaup kohale ei jõudnud, kuid kaupmees tagastas ostjale ka makstud raha. Ülejäänud juhtudel ehk siis 94 protsendil said prooviostjad kauba kenasti kätte.

Sellega test siiski ei lõppenud. Kõik kohale jõudnud kaubad saadeti uuesti kaupmeestele tagasi. Nii püüti välja selgitada, mil määral järgivad e-poed tarbijate õigust tagastada sidevahendi tellitud kaup ilma põhjendusteta ning raha tagasi saada.

Selgus, et 85 protsendil juhtudest maksti kaupade eest raha tagasi, üheksal protsendil raha ei makstud.  Ligikaudu pool e-poodidest ei võtnud enda kanda ka kauba tagasisaatmisega seotud kulusid.

Uuringu  peamiseks eesmärgiks oli tuvastada, kui kindlalt võivad tarbijad ennast piiriüleseid internetioste sooritades tunda,  kuivõrd täidavad e-kauplejad oma Euroopa Liidu õigusest tulenevaid kohustusi ning kas Euroopa Liidu siseselt on ostude sooritamine võimalik olenemata tarbija asukohariigist. Uuringu käigus sooritasid Euroopa tarbijakaitsekeskuste töötajad oste eraisikutena, sealjuures ostude eest reaalselt tasudes, et tuvastada tarbijate tegelik olukord ning esilekerkivad probleemid.

Eestist osales uuringus tarbijakaitseameti koosseisus tegutsev EL tarbija nõustamiskeskus, mis on nimetatud ECC-võrgustiku liige alates 2005. aastast.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles