Hõredam lennugraafik ja kallim pilet tekitavad nurinat

Hanneli Rudi
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Estonian Airi lennuk Tallinna lennujaamas.
Estonian Airi lennuk Tallinna lennujaamas. Foto: Priit Simson / Postimees

Septembri viimasest nädalast kehtima hakanud Tallinna ja Kuressaare vaheliste lendude graafik, kus näiteks esmaspäevaseid lende enam ei ole, ei ole lennuliini pidevate kasutajate jaoks reisijasõbralik.

Tihti esmaspäeva hommikuti pealinna tööle lennanud Kaie Rõõm-Laaneti sõnul ei teeni uus graafik kuigivõrd saarlaste huve ning selline graafik pole kindlasti saarte elanike teenistuses, kirjutab Saarte Hääl.

Ettevõtja Reene Sepp märkis aga, et lisaks saarlastele kasutasid esmaspäevast lendu ka mandrilt Saaremaal tööl käivad inimesed. «See ei olnud turistilend, vaid just neile, kes käisid siin- või sealpool tööl,» sõnas Sepp.

Sepa hinnangul oleks lennufirma võinud enne uue graafiku käikulaskmist viia reisijate seas läbi uuringu, saamaks teada, mis täpsemalt reisijatele sobib.

Piletihinnatõusu küsimuse tõi aga välja samuti varem tihedamini Saaremaa ja pealinna vahet lennanud Marko Püüa. «Kui hind tõuseb, siis loomulikult inimesed mõtlevad rohkem, kas teha see kulutus, ja reisijate arv ilmselt ka väheneb,» tähendas ta.

Saare maavalitsuse transpordinõunik Taavi Kurisoo ütles, et esmaspäevased lennud jäid ära 26. septembrist ning seega on veel vara lennuliini täitumuse kohta statistikat teha. Peale esmaspäevase lennu ärajäämise mõjutavad täitumust kindlasti ka tõusnud piletihinnad. Nende kahe aspekti alusel järelduste tegemiseks tasub Kurisoo sõnul vähemalt oktoobri statistika ära oodata.

«Meile pole esmaspäevaste lendude ärajäämise kohta kaebusi tulnud ning me ei plaani lähiajal lennugraafikut muuta,» lausus ta.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles