«Tasuta» mobiiliteenus võib tuua ootamatu arve

Kaur Paves
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mobiiltelefon.
Mobiiltelefon. Foto: Toomas Huik

Tarbijakaitseamet manitseb mobiilikasutajaid jälgima, et algselt tasuta pakutavad teenused tähelepanematuse tõttu automaatselt tasuliseks ei muutuks.

«Erinevad mobiilifirmad on loonud oma telefonidele mitmeid keskkondasid, kust registreerimise korral saab alla laadida mänge, muusikat ja muid meelelahutusliku sisuga teenuseid. Registreerimine ning mingi osa teenuseid on enamasti tasuta. See tähendab, et mobiiliomanik saab telefoni tõmmata erinevaid lisafunktsioone – olgu nendeks siis näiteks mobiilihelinad, muusikapalad , videod, kiiruskaamerate või erinevate poodide asukohtade määrajad või mängud,» märgib amet pöördumises. «Samas on nt mängude puhul levinud aga selline skeem, kus selle algtasemed on tasuta, kuid teatud tasemele (levelile) jõudes tuleb mängu jätkamiseks loovutada ka teatud rahasumma. Niisiis – kui mäng sisaldab endas ingliskeelset sõna Lite vms piiratud funktsioonile viitavat sõna, siis võib olla enam kui kindel, et seda täies mahus tasuta mängida ei saa.»

Amet möönab siiski, et enamasti on tasulised teenused ka vastavalt märgistatud ja tarbijat segadusse ajada ei saa.

«Küll aga tuleb tähelepanu pöörata sellele, et telefon ei oleks automaatselt nendesse keskkondadesse sisselogitud. Kuna teenusepakkujal on registreerimisel sisestatud andmed (sh krediitkaardi andmed) juba olemas ning sisselogitud oleku korral enne teenuse telefoni laadimist neid ei küsita, võib juhtuda, et nt telefoni kasutav laps need alla laadib. Tasulise teenuse korral läheb seega automaatselt vastav summa krediitkaardilt maha,» hoiatab teade.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles