Toiduliit: Eesti inimeste ootused toidukaubale on vastuolulised
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toiduliidu juhataja Sirje Potisepp ütles Rimi jaekaubanduskonverentsil, et Eesti tarbija ootused on täna kõrged, kuid vastuolulised.
Üldise ebakindluse väljendusena tõi ta välja, et Eesti inimeste säästude maht pangaarvetel üha kasvab, kuid tarbijad on selle taustal üha hinnatundlikumad ning soovivad saada võimalikult madala hinnaga kõige kõrgemat kvaliteeti.
Ka on Potiseppa sõnul eestimaise toidukauba eelistus tarbija hinges märksa suurem kui see väljendub tegelikes ostudes. «Meedia võimendab meelsasti tarbija jaoks tundlikku hinnatemaatikat,» ütles ta. Tema sõnul on tulemuseks hinnasõda, mille esimene ohver on reeglina toiduainetööstus ning selle järel tabab languse järellainetus paratamatult ka jaekaubandust.
Potisepp hoiatas Eesti tootjaid private labeli ehk omamärgi toodete üha kasvavate mahtude eest. Värske jaekaubanduse seireuuring näitab omamärgi toodete kasvu ning tarbija usalduse kasvu neisse toodetesse.
Toiduliidu juhi hinnangul pärsivad madala hinnaga kauplustekettide omamärgitooted pikemas perspektiivis Eesti toiduainetööstuse tootearendust ja innovatsiooni.
Täna, 22. novembril toimub Rotermanni kvartalis Rimi Eesti 15. tegevusaastat tähistav jaekaubanduskonverents «Eesti jaekaubanduse arengud 2012».
Eesti kaubandusmaastiku viimase kahe aastakümne arenguid hõlmava konverentsi raames analüüsitakse jaekaubandusturu olukorda talongimajandusest tänaseni. Arengutrende, mis Eesti jaekaubandusturgu järgnevatel aastatel mõjutavad, analüüsivad Eesti kaubandussektori juhtfiguurid. Konverentsi teises osas leiab aset kaubandusspetsialistide ja võtmepersoonide ühismõtlemine sektorit mõjutavate tegurite tähtsusest, ühiskondlike- ja tarbijaootuste kontekstis.