Uued ostukärud jälgivad kliendi iga liigutust

Kaur Paves
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ostukäru.
Ostukäru. Foto: ANTS LIIGUS/PRNPM/EMF

Teadlased on välja töötanud ostukäru, mis on varustatud kliendi tarbimisharjumusi registreeriva arvutisüsteemiga.

«Arvuti selgitab välja ostja liikumiskiiruse, valikute tegemise aja, eelistatud teekonna ning kaupade korvi asetamise järjekorra,» kirjutab Martin Lindstrom Harvard Business Review blogis.

Vastutasuks võimaluse eest nende asukohta GPS-i abil sentimeetri täpsusega fikseerida pakuvad kauplused uuringus osalevatele klientidele erisoodustusi. Uuring võimaldab siduda turundusteoorias koostatud tarbijatüübid reaalselt eksisteerivate tarbijatega ning seeläbi mõõta erakordse täpsusega reklaamide tõhusust.

Lindstromi hinnangul peaks uuringute tulemusel koostatav ideaalne kaupade paigutus töötama kui doominoefekt: ühe kauba ostmine suunab tarbija teise juurde ning viimaks kassasse jõudes on ta ostnud tunduvalt rohkem, kui algselt plaanitud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles