Kolmepäevane elektrikatkestus paneb Eesti Energia võrgutasusid vähendama

Eger Ninn
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Võrgutasusid vähendatakse juhul, kui elektrit pole olnud üle kolme päeva.
Võrgutasusid vähendatakse juhul, kui elektrit pole olnud üle kolme päeva. Foto: Aldo Luud / Õhtuleht

Eesti Energia vähendab tormi tõttu elektrita jäänud kliendi võrgutasusid juhul, kui voolu pole suudetud kolme päeva jooksul alates sündmuse lõppemisest majja tagasi panna.


«Kui me ei suuda elektrikatkestusi likvideerida ettenähtud ajaks, vähendame võrgutasusid. Tavaolukorras peame talveperioodil katkestuse kõrvaldama 16 tunniga, tormiolukorras kolme päevaga,» selgitas ettevõtte kommunikatsioonispetsialist Tuuli Sokmann.

«Võrgutasude vähendamine toimub automaatselt ja klient selleks mingit avaldust tegema ei pea. Tasude vähendamine kajastub hiljemalt ülejärgmise kuu arvel,» lisas ta.

Loodusjõudude poolt tekitatud pikkade elektrikatkestuste puhul lähtub Eesti Energia võrgutasude vähendamisel majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi määrusest, mille
järgi tuleb jaotusvõrgul elektrikatkestus kõrvaldada 72h jooksul alates sündmuse lõppemisest.

26. detsembri tormi alguseks loetakse 26.12 kell 02.00 ja lõpuajaks 26.12 kell 21.00. Tegu on erakorralise sündmusega, sest tuule kiirus ületas jaotusvõrgu projekteerimisnorme (25 m/s).

Võrgutasu vähendatakse järgmiselt:

- kui katkestus kestis 72 kuni 120 tundi, siis 7,99 euro võrra;
- kui katkestus kestis 120 kuni 168 tundi, siis 15,98 euro võrra;
- kui katkestus kestis 168 tundi ja kauem, siis 23,97 euro võrra;
- võrgutasu vähendatakse ka 1 või 2 faasi puudumisel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles