Kõrvalepõige Tallinnast soojale Tenerifele

Gert D. Hankewitz
Kunagisest vaiksest kalurikülast Los Cristianosest on Tenerifel saanud üks peamisi turismilinnu, kus vee ääres võib kaluripaatide asemel leida päevitavad turistid. Foto: AFP/SCANPIX

Tallinnast ligi 5000 kilomeetri kaugusel olev turistilõks Tenerife võib üllatada oma mitmekesisusega, pakkudes head vaheldust pimedale Eesti talvele.

Vahe oleks olnud veel mõjusam, kui meie detsembris toimunud reisi ajal oleks Eestis olnud –20 ja lumi maas. Aga mäletatavasti ei olnud, oli vihm ja plusskraadid.

Plaan oli minna võimalikult odavalt kuueks päevaks lõunasse – Tenerifele lesima, päikest võtma ja ujuma. Reisi planeerimine algas paljutõotavalt: üks usaldusväärne Skandinaavia ilmaportaal ähvardas, et saarel on detsembris palju vihmaseid päevi. Jäi üle vaid loota.

Odav teekond viis meid autoga Tallinnast Riiga, edasi Ryan­airiga Bremenisse ja sealt Tenerifele. Eelistasime muidugi lendu Tallinnast, kuid Ryanairi lennuajad ei klappinud ning lennujaamas me ööbida ei ihanud.

Ükskõik mida selle Iiri odavlennufirma kohta öeldakse, meie lennud sujusid probleemideta.

Pindalalt Saaremaast väiksem Tenerife on Kanaari saartest populaarseim sihtkoht, vähemalt selgub nii internetist. Kui aga jõudsime spetsiaalselt turistidele ehitatud linnaossa Playa de las Americasse, selgus, et saar on turistidest peaaegu tühi. Ei teagi, kas selle põhjuseks oli ebatavaliselt soe talve algus või peatne jõuluaeg.

Seda, et turiste oli vähevõitu, saime tunda kohe esimesel jalutuskäigul. Kuna asustatud kohtades on restoran restorani küljes kinni ja sööjaid kõikjale ilmselgelt ei jätku, tuli ukse peal seisvaid äärmiselt agressiivseid «sisseviskajaid» iga kümne meetri järel eemale ajada.

Esimese päeva võtsime lihtsalt sisseelamiseks ja päevitamiseks. Kuna Tenerife on mägine saar, ei leia sealt naljalt valge liivaga randa, millega tavaliselt turismipiirkondades inimesi peibutatakse. Sellest ei lasknud me end aga häirida, kuna päike kõrvetas ja vesi jahutas hästi, olenemata pinnasest, mille peal lesisime.

Peaaegu kohustuslikuks käiguks Tenerifel on ühe zoopargi külastamine. Meie valisime selleks Loro Parque (Papagoi park), kuna selle piletiga saime kaasa ka veepargi pääsme (kahekordne pilet on mõistagi kallim). Väidetavalt on tegemist sellise kohaga, kuhu satuvad delfiinide ja vaalade püügist kriitiliselt rääkivate filmide peategelased.

Park võlub turiste vaala-, delfiini- ja merelõvietendustega, mis teevad südame soojaks ja tuju heaks. Kuuldavasti võib pargist leida ka jalgrattaga sõitvaid papagoisid, kuid seda me oma silmaga näha ei saanud.

Loro Parque’i sõites ilmneb ka, kuidas saar üllatada võib. Kui lõunas pole peale kivide suurt midagi vaadata, siis mida edasi põhja poole, seda kaunimaks ja rohelisemaks saar muutub.

Pargist edasi viis tee meid kohalikku külla nimega Masca, mis väidetavalt oli kunagi piraatide pelgupaik. Õnnetuseks valisime mäkketõusmiseks tee, mida kirjeldati sobivana neile, kel Ameerika raudtee liiga vähe närvi kõditab. Mina sattusin roolis olema.

Kogemuse võrra rikkam, tasus ülevalt avanev vaade kuhjaga ära, julgen teistelegi soovitada.
Täiesti kohustuslikuks väljasõiduks on aga El Teide rahvuspark ehk sõit vulkaanile. Sellele üle 3000 meetri kõrgusele mäele viib juba ohutum tee.

Vulkaani tipp on 3718 meetri kõrgusel, kuid päris lõppu viib kahtlasena tunduv köisraudtee, mida vaid julgemad meie seltskonnast olid nõus järele proovima. Mina leppisin 2000 meetriga ja umbes samal kõrgusel asuvalt kõrgendikult ananassisuuruste käbide otsimisega.

Tenerifele sõites kahtlustasin, et saarel pole peale lihtsalt vedelemise eriti midagi muud teha. See osutus aga valeks ja kurb ma seepärast ei ole.

Tenerife

•    Pindala: 2058 km² (vrd: Saaremaa 2673 km²)

•    Elanikke: 0,9 miljonit (43% Kanaari saarte elanikest)