Grüne Woche partnerlus läheb Eestile maksma miljon eurot

Sirje Niitra
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Saksa  põllumajandusminister Ilse Aigner ja Berliini linnapea Klaus Wowereit nautimas Eesti toitu. Sakslastele pakub enim huvi Eesti põdra- ja metssealiha, ent mööda ei minda  ka õllest.
Saksa põllumajandusminister Ilse Aigner ja Berliini linnapea Klaus Wowereit nautimas Eesti toitu. Sakslastele pakub enim huvi Eesti põdra- ja metssealiha, ent mööda ei minda ka õllest. Foto: Reuters/ScanPix

Eesti saab 2014. aastal maailma suurima toidumessi Grüne Woche ehk «Roheline nädal» partnerriigiks, mis läheb riigile maksma kuni miljon eurot.

Mullu lootis Seeder, et partneriks tõustakse juba 2013. aastal, mil toidumessil osaletakse 20. korda. Seedri hinnangul läheb see Eestile maksma kuni miljon eurot, messil osalemisest kümme korda rohkem, kuid võit on märksa suurem.

Eesti peab siis maailma toidumessil hakkama hoolitsema nii meelelahutuse kui avamispeo toitlustuse eest. Sisustada tuleb ligi tuhat ruutmeetrit messipinda ja olla igati tähelepanu keskmes. Aga see on ainulaadne võimalus tutvustada meie väikeriiki kogu maailmale.

Sest Grüne Woche pole ainult toiduesitlus, vaid ka poliitiline sündmus, kus saavad kokku erinevate maade põllumajandusjuhid, toidu- ja kaubandusvaldkonna esindajad, samuti põllumehed ja farmerid.

«Teist sellist võimalust meil järgmise poolsajandi jooksul ei tule,» lausus Seeder. Ta tõi näiteks, et eelmise aasta partnermaa Poola kaubavahetus Saksamaaga suurenes selle tulemusel 12 protsenti, mis on väga hea näitaja, sest Saksamaa on väga ihaldusväärne partner.

Ka ÜROs Eesti põllumajandust esindav Ruve Šank rõhutas, et Grüne Woche pole üksikute ettevõtjate võimalus ennast tutvustada, tegu on riikide esindamisega. Siin ei sõlmita müügilepinguid, küll aga tuuakse riik suurele pildile.

Eesti stend Berliini tohutu suures messihallis paikneb tänavu 120 ruutmeetril. Meie väljapanek on Läti ja Leedu omaga üsna kõrvuti, kuid üllatuslikult pakub vastas oma teesid, küünlaid ja muud lõhnavat kraami Nepal.

Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja tegevjuhi Roomet Sõrmuse sõnul on tänavu teemaks mets ja suur osa messil esindatud toiduaineid on valitud selle järgi. Esindatud on nii ulukilihast kui metsamarjadest tooted.

Sõrmuse sõnul on sakslased väga huvitatud meie põdra- ja metssealihast, mida ka Linnamäe lihatööstus Limpet pakub mitmel moel, naturaalsest lihast ja suitsusingist konservideni välja.

Letil ilutseb koguni karulihakonserv, hinnaga 13 eurot karp. Teenindaja Marget Viskovi sõnul tunnevad sakslased põdraliha, singi ja vorsti vastu suurt huvi.

Teiseks tõmbenumbriks on jõhvikas. Tuleb välja, et sakslased teavad üksnes kultuurjõhvikaid, meie metsajõhvikast mahl, moos ja muud  Taarapõllu talu tooted lähevad seal hästi kaubaks.

Mõneti üllatuslikult nõuavad sakslastest messikülastajad igal aastal ka meie kanget Vene sinepit. Väljas on kohukesed, mida nüüd pakuvad aga teisedki maad, näiteks on meilegi tuntud Karumsi kohukesed välja pannud Läti.

Mööda ei saa minna ka A. Le Coqi õllest. Seda pakkuva Urmas Palgi sõnul on lausa välja kujunenud oma fännid, kes igal aastal märjukest rüüpamas käivad. Üks seltskond saksa mehi tõstis igal juhul sõrmed püsti, sõnades vastavalt oma keeleoskusele «good» ja «krassivo».

Mullu müüs meie õlletehas Grüne Wochel 2000 liitrit õlut ja sama palju on nüüdki varuks võetud.
Messil on välja pandud ka Eesti maaturismi tutvustavad trükised ja huvilised saavad sellekohast nõu. Kokku on suurel rahvusvahelisel messil, mida korraldatakse juba 77. korda, väljas 25 Eesti ettevõtet 60 tootega.

Eesti stendi juures pakub juba mitmendat aastat meelelahutust Kait Tamra oma kolme-mehe-ansambliga. Tundub, et inimestele meeldib, sest paljud jäävad seisma, õõtsuvad mõnuga kaasa ja mõned isegi lindistavad.

Autori reisikulud katab Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoda.

Grüne Woche

•    Toimub Berliinis 20.–29. jaanuarini

•    Osalevaid riike: 59

•    Päevapileti hind: 12 eurot

•    Messi pass: 39 eurot

•    Mullu külastas messi 415 000 inimest

Allikas: Grüne Woche

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles