Kauplusi ei saa trahvida, kui nad puudulikku kaupa tagasi ei võta

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tarbijakaitse voldikud
Tarbijakaitse voldikud Foto: Laura Oks

Kui kaupmees ei paranda ega asenda tootmisdefektiga asja või ei tagasta raha, siis selle eest trahvi ette ei ole nähtud. Kõige hullem, mis sellisel puhul juhtub, on sattumine tarbijakaitse lehele.

Kaupmees peab toote parandama või asendama juhul, kui tegemist on tootmiseveaga. Sellisel juhul võib kaupa poodi tagasi viia kahe aasta jooksul pärast ostmist. Kui kingad on aga näiteks ära kantud või valesti hooldatud, siis neid kauplusesse tagasi viia ei saa.

Tavalisel kauplusel ei ole kohustust tagasi osta või ümber vahetada ka kaupa, mis ei sobi suuruse, värvi või tegumoe poolest. Selliste muredega võib kauba aga tagastada E-poele, kataloogkaupmehele või telepoodi.

Kui kaubal on aga mingid vead, milles ostja süüdi ei ole ning kauplus keeldub probleemi lahendamast, on tarbijal võimalus pöörduda tarbijakaitseametisse, samuti on võimalus pöörduda tarbijakaebuste komisjoni poole või kohtusse.

Kui kaupleja ei lahenda tarbija probleemi ning ka komisjon leiab, et tarbija nõue oli igati õigustatud, siis päädib kõik sellega, et tarbijakaitseamet avalikustab taolised firmad oma kodulehel ja igakuistes pressiteadetes.

Kui inimesele on ostes antud aga valeinfot näiteks kasutamistingimuste või omaduste kohta, siis on kaupmeest võimalik trahvida kuni 2000-eurose trahviga.
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles