Koostöö Stockmanniga toob Nordeale uusi kliente

Marina Lohk
, vanemtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Stockmann

Nordea klientide arv võib praeguse 82 000ga võrreldes pea kahekordistuda, kui suurem osa panga ja Stockmanni kaubamaja ühise krediitkaardi pakkumise saanutest peaks selle kasuks otsustama.


Seni ilma ühegi panga toeta oma klientidele krediitkaarte pakkunud Stockmanni kaubamaja pakub nüüd koostöös Nordea pangaga uut Stockmann Mastercardi, mis kehtib ka väljaspool kaubamaja tavalise rahvusvahelise krediitkaardina.

Stockmanni direktor Marge Türneri sõnul oli otsuse taga soov keskenduda oma põhitegevusele ehk siis jaekaubandusele ning anda finantstegevus üle koostööpartnerile.

«Soomes on ju olnud meil eelnev kaardialane koostöö endise Merita pangaga ja sealt on see mõte tulnud,» rääkis Türner. Panga kinnitusel on sama projekt juba käivitatud nii Soomes kui Lätis.

Marge Türneri sõnul saadetakse uue kaardi otsepakkumine kõikidele kaubamaja praegustele krediitkaardi omanikele, seejärel ka pikaajalistele lojaalsetele püsikliendikaardi omanikele. Kokku jääb pakkumise saajate arv Türneri sõnul 100 000 inimese juurde.

Kui paljud neist ka reaalselt Stockmann Mastercardi soetada võiksid, ei osanud Türner veel öelda, kuid kinnitas, et klientide huvi on suur ning firma eesmärgiks on sõlmida lepingud umbes kolme neljandikuga praegustest aktiivsetest krediitkaardiomanikest.

Kui Nordea pangal on kommunikatsioonijuht Kristel Peikeli sõnul Eestis ligi 82 000 klienti, võib see tähendada umbes sama suure krediitkaardiklientide hulga lisandumist.

Samas kinnitab pank, et Stockmann Mastercardi kasutajale ei avata isegi Nordea arvelduskontot, kui ta seda ei soovi. Siiski meelitatakse kliente ka Nordea kuldkliendi hindade ja soodustusega, nagu 50 protsenti madalam autoliisingu ja kodulaenu lepingutasu ning tasuta personaalpanganduse halduri konsultatsioon.

«Tegemist on maailmas väga levinud koostöömudeliga, mis loomulikult aitab ka osapoolte atraktiivsust tõsta. Kas klient selle tulemusel muudab ka oma harjumusi või ostukäitumist või vahetab panka, on juba iga kliendi väga individuaalne otsus,» märkis Kristel Peikel.

Koostöös pangaga, täpsemalt Swedbankiga, pakub oma klientidele krediitkaarti ka Tallinna Kaubamaja, kuid erinevalt Stockmannist kehtib nimetatud kaart vaid n-ö majasiseselt ning sellega ei kaasne panga soodustusi.

Automaatne limiit senistele krediitkaardiomanikele

Stockmanni praegused krediitkaardid kaotavad Marge Türneri sõnul kehtivuse 30. juunil. «Need kliendid, kes selleks hetkeks ei ole avaldanud soovi saada endale Stockmann Mastercardi, nendele Stockmann saadab koju või nad saavad meie püsiklienditeenindusest tavalise kliendikaardi,» rääkis Marge Türner.

Samuti on Türneri kinnitusel võimalik tavalist kliendikaarti taotleda juba praegu, kui senise krediitkaardi asemel ei soovita saada Nordea krediitkaarti.

Nendele, kellel on juba olemas Stockmanni krediitkaart, tegi pank Türneri sõnul senisest limiidist ning maksekäitumisest lähtuvalt eelbroneeritud krediidilimiidiga pakkumise. Kui mitmel Postimehele teadaoleval Stockmanni kliendil on pakutav limiit täpselt kaks korda suurem kui vana, siis Nordea kommunikatsioonijuhi Kristel Peikeli sõnul pole see kõikide klientide puhul nii.

«Kindlasti ei ole kõikide eelotsustatud pakkumiste limiidid automaatselt kaks korda suuremad. Pakkumine sõltub kliendi maksekäitumisest, püsikliendi ajaloost Stockmanni juures. Pakkumised on individuaalsed ja tehtud igale kliendile eraldi,» selgitas Peikel. Mõnel juhul võis limiit Peikeli sõnul näiteks samaks jääda.

Pakutavat limiiti on võimalik ka muuta. Marge Türneri sõnul on maksimaalseks limiidiks kolmekordne netopalk ning sellise limiidi taotlemisel tuleb tõendada ka oma sissetulekuid. Minimaalne limiit on 4000 krooni.

On aga automaatselt ja ilma sissetulekuid eelnevalt kontrollimata pakutav krediidilimiit õige lahendus või võib see ka probleeme kaasa tuua? Ei Stockmann ega Nordea pank ei tunne selle pärast muret.

Stockmanni direktor Marge Türner rõhutas, et otsused on teinud pank ja seega pank võtab endale ka riski, et klient ei pruugi tegelikult olla piisavalt maksejõuline. Nordea panga kommunikatsioonijuht Kristel Peikel viitas aga pikaaegsetele kogemustele krediidi vallas.

«Krediidi vallas on nii meil endal kui ka Nordea Grupist tulenevalt märkimisväärne professionaalsus ja kogemused, samuti oleme kõiki tehtud pakkumisi analüüsinud,» kinnitas ta.

***

Stockmann Mastercard
*ostude eest maksmisel kuni 55 intressivaba päeva
*krediidi kasutamisel võimalus tasuda ostude eest igakuiste osamaksetena
*intressimäär on 3 kuu Talibor + 9 protsenti aastas

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles