Marika Merilai: vajadusel kannab müüja kauba asendamisega seotud kulud

Sirje Niitra
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Marika Merilai.
Marika Merilai. Foto: Tairo Lutter / SL Õhtuleht

Marika Merilai kaupmeeste liidust teatas Euroopa Kohtu otsust kommenteerides, et vajadusel kannab müüja ka meil paigaldamise ja transportimisega seotud kulud, kuid mitte alati.
 


«Kui kaubal on puudus, võib tarbija pöörduda müüja poole kehe aasta jooksul
eeldusel, et see puudus esines juba ostmise hetkel ja nii kiiresti kui
võimalik ehk kuni kahe kuu jooksul peale puuduse avastamist,» lausus Merilai.

Kui tarbija pöördumine on põhjendatud, siis täna üldreeglina kaupleja lahendab probleemi kas kauba parandamise, asendamise või lepingu tühistamisega ehk ostja saab
raha tagasi. Suur osa tarbijate probleemidest lahendatakse kaupluses.

Vajadusel kannab müüja ka paigaldamise ja transportimisega seotud kulud, kuid
mitte alati. Merilai sõnul tekivad vaidlused enamasti sellest, kas probleem on
põhjendatud, kas vead olid juba ostu momendil või mitte, kas kauba ostja on
ostetud kaupa kasutanud otstarbekohaselt, hoolsalt ja vastavalt
kasutajajuhistele või mitte.

Kauplejad ei pea põhjendatuks kompenseerida kõiki kulusid, kui kauba ostja on kaupa rikkunud (näiteks telefoni, fotoaparaadi maha pillanud vmt) või valesti hoidnud, hooldanud. Kui müüja ja ostja ei saa vaidluse lahendamisega hakkama, siis pöördub ostja
tarbijakaitseametisse ja seejärel on võimalus küsimust arutada
tarbijakaebuste komisjonis.

Müüja võtab üldreeglina kauba tootja või tarnijaga ühendust, et koos probleemi
tarbija jaoks lahendada. Sarnaste vaidluste puhul (ehitusmaterjalid, seadmed, masinad või muud taolised kaubad) võib ka kasutada tootevastustuskindlustust, mis siis ülalnimetatud juhtumi puhul kataks ettevõtjale tekitatud kulud.

Merilai rõhutas, et iga sellist juhtumit tuleb aga vaadelda eraldi, sest lahenduste variante
võib olla erinevaid. Kõigi osapoolte eesmärgiks on probleemile lahendus leida. Oluline on siinjuures anda võimalikult täpset teavet mõistliku aja jooksul, siis jäävad paljud vaidlused ära.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles