Enamik eritasuga lühinumbreid teavitavad kliente hinnast ette

Sirje Niitra
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Kristjan Teedema

Tehnilise Järelevalve Amet (TJA) tuvastas kontrolli käigus, et enamik eritasuga lühinumbreid ja eritasuga 900 seeria numbreid omavad ettevõtted teavitavad helistajat sisuteenuse hinnast enne teenuse käivitumist.


Kontrollkõned tehti 103 eritariifiga numbrile, millest 99 juhul teavitati teenuse hinnast korrektselt ning 4 juhul seda ei tehtud.

Kontrollitud numbritelt osutatava tasulise teenuse hinnad koos võrgusisese kõnetasuga jäid vahemikku 0,9-10 eurot kõneminuti või kõne eest. Enim levinud sisuteenusteks, mida eritariifiga numbritelt pakutakse, on erinevad konsultatsiooni- ja infoteenused ning ennustus-, suhtlus-, tutvus-, annetus- ja toetusliinid.

Tasulise sisuteenuse pakkuja on kohustatud enne teenuse rakendumist helistajat teenuse sisust ja hinnast häälteatega teavitama. Vastavalt kokkuleppele toimub teavitus kõne esimese 10 sekundi jooksul. Sõltuvalt sidevõrgu kõnetasust on tasulise sisuteenuse minuti miinimumhinnaks 0,2278 eurot, millele lisandub alates 11. kõnesekundist teenuseosutaja poolt määratud sisuteenuse hind.

Häälteatega hinnast teavitamise nõue ei rakendu lühikestvusega sisuteenustele, näiteks TV mängudele, hääletustele ja SMS teenustele, mis eeldavad vastussõnumeid. Lühikestvusega sisuteenuste puhul tuleb hinnast teavitada telesaate või teenuse pakkuja poolt saadetava sõnumi kaudu.

Kõne miinimumtasu ja sisuteenuse tasu ei rakendu teenusnumbritele, millele helistamine on seadusest või sisuteenuse pakkuja otsusest tulenevalt maksuvaba, näiteks lühinumber 112 või 800 ja 116 algusega numbrid.

 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles