Tagasi mobiilivaatesse
Värskendamiseks tõmba

Kaup

:

Veebruaris kasvas tarbijate huvi kaebuse esitamisega seonduva vastu

Tarbijate huvi pretensiooni ehk kaebuse esitamise õiguse ning garantiiga seotud teemade vastu kasvas märgatavalt, selgus tarbijakaitseameti veebruarikuu statistikast.


Ameti nõustamistelefonile 1330 helistati antud teemaga seoses kuu jooksul 358 korda. Vastuvõtule tulnud inimesi huvitas kaebuse esitamise õiguse ja garantiiga seotud teema samuti kõige enam. Lisaks laekus selleteemalisi pöördumisi ameti Facebooki lehe kaudu.

Huvi tõus oli seotud 15. veebruarist 15. märtsini toimunud kampaaniaga «Seisa oma õiguste eest!», mille eesmärgiks oli teavitada nii tarbijaid kui ettevõtjaid seadusega ostjatele antud kaheaastasest pretensiooni esitamise õigusest.

Samale teemale keskendus ka osa ameti järelevalve tööst. Nimelt algas veebruaris teine etapp kontrollaktsioonist, mille käigus tegid tavaklientidena poodi läinud inspektorid sadu kontrolloste ning küsisid seejuures teenindajatelt, millised õigused neil oleks, kui ostetu osutuks praagiks.

Eksitavat infot anti märtsi teise nädala seisuga 24 protsendil juhtudest. Kontrollaktsiooni esimeses etapis, mis toimus eelmise aasta sügisel, oli eksimusi oluliselt rohkem - 47 protsenti.

Teistest veebruarikuus tarbijaid enam huvitanud valdkondadest võib välja tuua jalatsi- ja internetikaubanduse, turismi ning arvutite ja arvutitarvikutega seonduva. Need on teemad, mis on püsivalt tarbijatele enam huvi pakkuvate teemade esiviisikus.

Ameti musta nimekirja tarbijakaebuste komisjoni otsuse mittetäitmise eest lisandus veebruaris firma Mobile Trade OÜ. Vaidlus, mis selleni viis, puudutas 2010. aasta septembris ostetud Nokia mobiiltelefoni. Komisjoni otsused on soovitusliku iseloomuga ja neid sundtäitmisele pöörata ei saa.

Samas annab tarbijakaitseseadus ametile pädevuse teavitada üldsust nende ettevõtete tegevusest, kes rikuvad tarbijate õigusi või kahjustavad tarbijate huve. Sellest lähtuvalt avaldab amet tarbijakaebuste komisjoni otsuseid eiranud ettevõtete nimed oma veebilehel mustas nimekirjas. Tarbijate jaoks on nimekiri hea abivahend ettevõtete tausta kontrollimisel ja usaldusväärsuse hindamisel.

Tarbijakaitseameti töö arvudes veebruaris 2012:

• telefoninõustamisi kokku 2455;
• vastuvõtte ametis ja maakonnaesindustes 233;
• kirjalikke järelepärimisi 628;
• kaebuseid 129;
• kontrolle 447;
• ettekirjutusi 10;
• märgukirju 81;
• trahve 60 (kogusummas 8289 eurot);
• tarbijakaebuste komisjoni otsuseid 12 (neist 7 tarbija kasuks).

Kirjuta toimetajalePrindi
LinkMail
Märksõnad:Tarbijakaitseamet
Samal teemal
Sponsoreeritud artiklid
Kes streigib, kes teeb lennureisimist lihtsamaks
LOE TERVISEPORTAALIST!
kõik sõduritoidust
UUS 20-EURONE RAHATÄHT
LOE TERVISEPORTAALIST!
    LOE TERVISEPORTAALIST!
    LOE TERVISEPORTAALIST!
      Viimased uudised
      Üleskutse
      Lugeja küsibKõik
      TervisKõik
      Tasub teada
      48h populaarsemad teemad
      Top kommentaarid
      Top lood
      UudisedKõik
      Katsed ja testidKõik
      Lugemissoovitus
      Aed ja koduKõik
      Gallup

      Küsitluses on osalenud  inimest
      Majandus24Kõik
      Valuutakursid
      USD
      0,89 EUR
      GBP
      1,374 EUR
      SEK
      0,107 EUR
      RUB
      0,014 EUR
      =
      Kursid seisuga: 27.02.2015
      POSTIMEES.eeKõik
      NaineKõik
      JuhtimineKõik
      TallinnCityKõik