Tagasi mobiilivaatesse
Värskendamiseks tõmba

Kaup

:

Tarbijakaitse hinnangul tekitab e-kaubandus endiselt palju probleeme

Tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste sõnul tekitab e-kaubandus tarbijakaitseametile endiselt probleeme, mistõttu soovitab ta ostjail väga tähelepanelik olla.


«E-kaubanduses võib müüjaks olla nii juriidiline kui füüsiline isik ja siin on suur vahe. Eraisikult ostes ei laiene müüjale kaupleja õigused, kaasa arvud pretensiooni esitamise õigus kahe aasta vältel,» rääkis Sooniste.

Juriidiline isik peab olema registreeritud majandustegevuse registris. Tuleb uurida tausta internetis, kus selleks on erinevaid võimalusi.

Pakkuja nimi, ärinimi, kauba põhitunnused ja lepingu jõustumise aeg, hind ja muud kaasnevad kulud peavad olema lepingus märgitud. Kindlasti peab olema lisatud, kuidas käib maksmine ja kauba kättetoimetamine ning kuidas on võimalik lepingust taganeda.

Sidevahendite kaudu ostes saab kaubast 14 päeva jooksul taganeda. Ka garantii asjaolud peavad märgitud olema. Üldjuhul tuleb tellimus täita 30 päeva jooksul ja kui seda ei suudeta täita, tuleb selle aja jooksul teada anda.

Tarbijat ei tohi kohustada ebamõistlikult suureks ettemaksuks, ehkki teatud juhtudel võib küsida ka sada protsenti ette.

Vautšerid

Vautšeri keskkondades vahendatakse erinevate ettevõtjate tooteid ja tehakse soodustusi. Tuleb veenduda, et see ettevõtja on ikka olemas, kes seal tegutseb. Tuleb võrrelda ka sarnaste teenuste hindadega mujal. Ka vautšerist saab taganeda 14 päeva jooksul, kuid tuleb täpsustada, kes raha tagastab – kas vahendaja või kaupleja.

Suur probleem seondub perioodiliste mobiilsete sisuteenustega. Tuleb teade, et olete võitnud või osutunud valituks, kusjuures võidud on kopsakad. Tihti tulevad need sõnumitena, et kas soovid teada saada oma IQ-d või eluiga. «Ärge sisestage oma mobiilinumbreid kunagi kergekäeliselt, enne tutvuge tingimustega,» hoiatas Sooniste.

Vastasel juhul võib hakata iga nädal raha maha minema ja selle eest saate mingi mittevajaliku sõnumi. Sel juhul võtke ühendust oma telefoni operaatoriga, kes saab teenuse lõpetada, vahel saab seda ka ise teha. Kes oma telefoniarveid ei jälgi, on saanud petta ka mitmesaja euroga, sõnas Sooniste.

Kirjuta toimetajalePrindi
LinkMail
Märksõnad:Andres Soonistee-kaubandustarbijakaitseTarbijakaitseamet
Samal teemal
VAATA TERVIS.POSTIMEES.EE
Sponsoreeritud artiklid
LOE TERVISEPORTAALIST!
ANDMEID TULEB HOIDA
Kes streigib, kes teeb lennureisimist lihtsamaks
LOE TERVISEPORTAALIST!
kõik sõduritoidust
UUS 20-EURONE RAHATÄHT
Viimased uudised
Üleskutse
Lugeja küsibKõik
TervisKõik
Tasub teada
48h populaarsemad teemad
Top kommentaarid
Top lood
UudisedKõik
Katsed ja testidKõik
Lugemissoovitus
Aed ja koduKõik
Gallup

Küsitluses on osalenud  inimest
Majandus24Kõik
Valuutakursid
USD
0,899 EUR
GBP
1,378 EUR
SEK
0,108 EUR
RUB
0,015 EUR
=
Kursid seisuga: 04.03.2015
POSTIMEES.eeKõik
NaineKõik
JuhtimineKõik
TallinnCityKõik