Tagasi mobiilivaatesse
Värskendamiseks tõmba

Kaup

:

Tarbijakaitse hinnangul tekitab e-kaubandus endiselt palju probleeme

Tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste sõnul tekitab e-kaubandus tarbijakaitseametile endiselt probleeme, mistõttu soovitab ta ostjail väga tähelepanelik olla.


«E-kaubanduses võib müüjaks olla nii juriidiline kui füüsiline isik ja siin on suur vahe. Eraisikult ostes ei laiene müüjale kaupleja õigused, kaasa arvud pretensiooni esitamise õigus kahe aasta vältel,» rääkis Sooniste.

Juriidiline isik peab olema registreeritud majandustegevuse registris. Tuleb uurida tausta internetis, kus selleks on erinevaid võimalusi.

Pakkuja nimi, ärinimi, kauba põhitunnused ja lepingu jõustumise aeg, hind ja muud kaasnevad kulud peavad olema lepingus märgitud. Kindlasti peab olema lisatud, kuidas käib maksmine ja kauba kättetoimetamine ning kuidas on võimalik lepingust taganeda.

Sidevahendite kaudu ostes saab kaubast 14 päeva jooksul taganeda. Ka garantii asjaolud peavad märgitud olema. Üldjuhul tuleb tellimus täita 30 päeva jooksul ja kui seda ei suudeta täita, tuleb selle aja jooksul teada anda.

Tarbijat ei tohi kohustada ebamõistlikult suureks ettemaksuks, ehkki teatud juhtudel võib küsida ka sada protsenti ette.

Vautšerid

Vautšeri keskkondades vahendatakse erinevate ettevõtjate tooteid ja tehakse soodustusi. Tuleb veenduda, et see ettevõtja on ikka olemas, kes seal tegutseb. Tuleb võrrelda ka sarnaste teenuste hindadega mujal. Ka vautšerist saab taganeda 14 päeva jooksul, kuid tuleb täpsustada, kes raha tagastab – kas vahendaja või kaupleja.

Suur probleem seondub perioodiliste mobiilsete sisuteenustega. Tuleb teade, et olete võitnud või osutunud valituks, kusjuures võidud on kopsakad. Tihti tulevad need sõnumitena, et kas soovid teada saada oma IQ-d või eluiga. «Ärge sisestage oma mobiilinumbreid kunagi kergekäeliselt, enne tutvuge tingimustega,» hoiatas Sooniste.

Vastasel juhul võib hakata iga nädal raha maha minema ja selle eest saate mingi mittevajaliku sõnumi. Sel juhul võtke ühendust oma telefoni operaatoriga, kes saab teenuse lõpetada, vahel saab seda ka ise teha. Kes oma telefoniarveid ei jälgi, on saanud petta ka mitmesaja euroga, sõnas Sooniste.

Kirjuta toimetajalePrindi
LinkMail
Märksõnad:Andres Soonistee-kaubandustarbijakaitseTarbijakaitseamet
Samal teemal
Sponsoreeritud artiklid
LOE TERVISEPORTAALIST!
MUUTUSED REISIRONGILIIKLUSES
POSTIMEHE JÕULUPORTAAL
    UUT PAKENDIMÄRGISTUSES
    REISILOOD
    Viimased uudised
    Üleskutse
    Lugeja küsibKõik
    JõulueriKõik
    TervisKõik
    Tasub teada
    48h populaarsemad teemad
    Top kommentaarid
    Top lood
    UudisedKõik
    Katsed ja testidKõik
    Lugemissoovitus
    Aed ja koduKõik
    Gallup

    Küsitluses on osalenud  inimest
    Majandus24Kõik
    Valuutakursid
    USD
    0,814 EUR
    GBP
    1,274 EUR
    LTL
    0,29 EUR
    SEK
    0,106 EUR
    RUB
    0,014 EUR
    =
    Kursid seisuga: 19.12.2014
    POSTIMEES.eeKõik
    NaineKõik
    JuhtimineKõik
    TallinnCityKõik